Erfaringer med Gislaved Nordfrost 5 ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Skal kjøpe inn no vinterdekk med pigg i 17" nå, og lokalt får jeg bare tak i de aller mest kjente merkene og det billigste dekkpartner her kunne skaffe i 205 50 17 var over 7000kr..

 

Vil helst ha noe billigere så tenkte litt på disse her:

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=22650292.129.32272&typ=R-146788&ranzahl=4&Breite=205&Quer=50&Felge=17&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=Dubbade

 

Disse kommer på en 5,2-5300kr totalt med omlegging.

 

Spørsmålet er hvordan disse dekkene er i bruk da? om noen har no erfaringer?

Lest litt tester og virker som et greit dekk, er vel et undermerke av Contential?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt Gislaved dekk før , og synes det satt godt :) Ingen spesielle overaskelser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sånne på Sharanen og er fornøyd med de. Men viss du bestiller de på Dekkonline så kommer de med runde pigger, mens de egentlig skal ha firkantede: klø : Det gjorde ihvertfall mine dekk. Jeg prøvde å diskutere det med Dekkonline men det var de ikke særlig interesserte i. Firkantede pigger gir jo endel bedre grep har tester vist.

 

 

http://www.gislaved-tires.com/generator/www/se/se/gislaved/daeck/themes/winter-tires/nordfrost-5/hidden/technical-details.htmlrt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Gigslaved på en Mercedes før. Husker dessverre ikke resten av navnet, så jeg vet ikke om det er de dekkene du lurer på. Men i alle fall, de var livsfarlige å kjøre med, selv om de så nesten nye ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekktest i motor 2010:)

 

Konklusjon :

 

Gislaved er Continentals rimelige alternativ, og bra valg om du er på jakt etter gode egenskaper på snø og is. Dekket har imidlertid en svakhet på snøslaps, der det mister grepet tidligere en de beste. Det er dessuten litt mer ustabilt på våt vei enn de beste.

 

 

Les testen her: http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2010/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel michelin dekk, Pris forskjellen pga må ha omlegging osv om kjøper dra dekkonline blir da 800kr mer for michelin, så får nok koste på meg det, Kommer på 6000 akkurat, Inkludert og ta av gamle dekk, ventiler osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin xin2 har jeg kjørt på siste to vintre, og det er et ekstremt bra dekk etter mine mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med gislaved nordfrost 5 på privat samt drosje. Meget gode dekk. Kjørte Michelin med pigg i 2009 på en xc60 (drosje) De ble slitt fort og grepet ble svekket i løpet av vinteren.

De beste dekkene i mine øyne er hakka 5 (som holder veldig godt på piggene) og 7.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastiske dekk. Kjørt med de i 2 sesonger nå.

Har de i 205/55/16. Sitter som støpt på veien.

Kjørte de nøye inn og disse sitter knall på vinterføre! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg Nordfrost 5 til Golfen i 224/45/17 :) Hørt bare positivt fra andre om disse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.