#1 Skrevet September 2, 2011 Når jeg har en turbo jeg skal montere på en motor der turbo har oljelager og er vannkjølt, trenger jeg å bruke vann eller kan jeg plugge disse og bare la olja gå gjennom der den skal? Det er ikke snakk om noe vanvittig bygge så er snakk om 170whp toppen. Turboen er Garrett "m27" , var alt jeg fant på den. Har det mye å si om man kjører uten vannkjølingen eller MÅ man bruke denne? Det er veldig tungvindt å legge opp vann slik turboen blir stående under eksosmanifolden der det er meget trangt om plassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2011 Ikke helt relatert, men på min Golf 2 GTD når jeg byttet til større turbo så tok jeg bare å plugget igjen vannkjølingen og kjørte bare med oljekjøling. Funket bra ved 1.4 bar og masse svartrøyk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2011 Så det går fint uten det vannet mener du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2011 Ja altså, jeg mener det. Men det skader ikke med litt ekstra kjøling. Spørs vel mye på hvordan du kjører; mye turtall og trykk eller bare latekjøring Jeg sier bare kjør på med oljekjøling! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2011 Nei, det er snakk om en 92mod BMW 318i M40 med mosselman turbo kit. Som ikke lander på noe høy effekt, skal kjøre kit ladetrykk som jeg mener er 0.4-0.5bar. Det er en hverdagsbil som skal brukes til å dra litt henger etc så noe voldsom hardkjøring blir det nok ikke. Kjæresten blir å bruke denne så fort jeg får golfen på veien:) Skal prøve uten det vannet jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2011 Lett å koble til vann da. Får ivertfall være flink med å ikke stoppe motoren med en gang du har kjørt gris, men vent noen minutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2011 probleme med og ikke bruke vass kjøling blir jo eventuelt att du bør ikke kjøre turboen for hardt og om du har kjørt hardt ville eg latt bilen sta på tomgang 2-3 min for å la turboen bli nedkjølt, om du har vasskjøliing får du så klart bedre kjøling så om du har mulighet ville eg montert på vass kjølinga i tilleg;) er ikke så my stress og fikse d heller så er du vertfall sikker på att alt er optimalt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2011 Nei, det er snakk om en 92mod BMW 318i M40 med mosselman turbo kit. Som ikke lander på noe høy effekt, skal kjøre kit ladetrykk som jeg mener er 0.4-0.5bar. Det er en hverdagsbil som skal brukes til å dra litt henger etc så noe voldsom hardkjøring blir det nok ikke. Kjæresten blir å bruke denne så fort jeg får golfen på veien:) Skal prøve uten det vannet jeg du har vel ikkje ein liten prosjekt tråde et sted vel ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...