Anbefalte innlegg

Et lite hint er at dette problemet er å finne på A4 B6/B7 også. Sammler seg uante mengder møkk bak neder dørlister/S-line/S4 listene. Disse sitter kun med 2 skruer så er lette å ta av for å rengjøre skikkelig bak der når en først tar vårpusse! Gjør det på alle A4 B6/B7 jeg har inne for pleie og har sluttet med å bli overrasket over hvor mye dritt det er plass til bak der.

 

Bilen under er en 2007/08 B7 som jeg tok i våres:

 

DSC_0211.jpg

DSC_0212.jpg

DSC_0213.jpg

DSC_0214.jpg

DSC_0215.jpg

DSC_0218.jpg

DSC_0226.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle B5-eiere burde også ta en titt bakom sine lister ;)

Jeg fant store mengder drit bakom mine, samt en del overflaterust.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje man bør ta å sette fast den lista igjen med lim slik at det ikke er mulig å få noe til å renne bakom lista?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo samme "problem listene" på a6 c4 og de fleste audier siden den tid, men mine er GULLrene bak uten å ha demontert en eneste gang. (kun en gang for sjekk) Og dette kommer av jevnlig vask og velikehold av bilen min. Folk bruker biler i flere mnd uten en eneste vask, for så å sende den igjennom vaskemaskina, som vasker bilen greit men tar lite kriker og kroker.

Jeg spyler alltid med høytrykk i div vinkler på listene for å få vekk skit som setter seg der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få faren min til å sjekke snarest, tar seg dårlig ut med rust på sølvgrå bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en ting jeg merka med BMW E60en jeg hadde, ingen dørlister :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en ting jeg merka med BMW E60en jeg hadde, ingen dørlister :)

 

Bra observert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fint mulig å spyle dette ut når man vasker bilen, jeg sjekket om dette funket både på A4 b7 og min 08 A6 ;)

 

Finn rette vinkelen når man høytrykkspyler, så ser du fort at dritten kommer! Man må rimelig nær for å få godt trykk og nok vann slik at dritten forsvinner.

 

Men best er nok å ta disse av hver vår ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra observert ;)

 

Menst Audi har det på alle biler?.. Enklere og polere blir det også, uten lister..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en helt annen feste metode på b7 en på de med problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A6'en er de iallefall festet med en skrue fra innsiden, og resten med klips som en skyver bakover for å løsne.

 

Jeg for min del tar disse av ett par ganger i året og gjør rent under, jeg så det første gangen jeg vasket bilen at dette ville bli ett problem, så derfor har jeg tatt de av for vask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en helt annen feste metode på b7 en på de med problemer?

 

Du kan jo ta en titt på bildene jeg la inn i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=221109 så ser du hva du kan ha i vente om du løsner litt på listene dine på din B7 ;) Like ille som på A6........ Listene er super enkle å ta av så det er absolutt å anbefale å gjøre innimellom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....sålenge det ikke er slik at i 99% av tilfellene så er disse små skruene rustet fast i listene så de knekker når du skrur på de.

Har "fikset" dette problemet i mange år framover på min gamle a6. Div. antirust middler og tektyl under listverket. Bør vel holde håper jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så på fattern sin facelift allroad A6 at det var festet en stripe med gjennomsiktig 3M teip under lista, er dette gjort på pre-facelift og? (Har forresten sett på flere allroader at denne 3M teipen løsner etterhvert, så det er tydelig at det er et fuktig miljø under lista der.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fint mulig å spyle dette ut når man vasker bilen, jeg sjekket om dette funket både på A4 b7 og min 08 A6 ;)

 

Funker sikkert fint for dere som vasker bilen manuelt ja, men for alle de som bare vasker i maskin, så er det ikke noe tema. Slikt som dette er jo ikke akkurat noe nyhet, mange biler som har vært plaget av dette opp gjennom årene, tenker spesielt da på Mercedes med sine brede "planker" nederst på dørene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de nye modellene (a6, a4 osv) er uten disse listene som lager rust. Og den nye A6 har fått dører og koffertlokk i alu, mot for forrige modell som kun hadde alu-panser og framskjermer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det betyr at 350 norske eiere allerede har fått utbedret rusten på sin premiumbil, med tolv års rustgaranti.

 

- Det er selvsagt skjedd kostnadsfritt for eierne.

 

Ser jo nå at de ikke dekker dette kostnadsfritt for de eldre bilene ser det ut som, selv om det er innenfor 12 års garantien.

 

Bare les her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=168667&page=7

 

Noen som har lyst til å informere vg om dette og kanskje lage en sak? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....sålenge det ikke er slik at i 99% av tilfellene så er disse små skruene rustet fast i listene så de knekker når du skrur på de.

Har "fikset" dette problemet i mange år framover på min gamle a6. Div. antirust middler og tektyl under listverket. Bør vel holde håper jeg:)

 

Nå er jo listene i plast da, som kjent ruster ikke plast noe særlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så problemet på egen bil når jeg skulle lakkere den helt ned idag.

Endte med å lakkere alle dørene også :o

N8283.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg. innlegg i en annen tråd er det nå en aksjon angående dette problemet på gang (iflg. Møller Haugesund). Jeg fikk utbedret alt på min for 1 år siden og fikk da beskjed om at det kun var reklamasjonsrett på dette til bilen var 5 år. Mulig dette er endret i ettertid.

 

Det er ikke bare det at det er dritt som kommer bak listene som er problemet. Klipsene som de er festet med gnager ofte hull på lakken der, slik at det lett blir rust. Er visst også problem med at det kan ruste under selve terskellistene.

 

Alle terskellister ble byttet på min, nye lister på dørene og utbedring bak + lakkering av dørene. I tillegg ble det nytt belegg på kanaler, samt utbedring bak baklykter på bakluka (kunne gnage på metallet og forårsake rust). Ble da også lakkering av bakluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jeg som har fått den beskjeden fra Møller Haugesund, jeg har sinkslipp og eller rust på begge kanaler, på alle dørene (ikke bak listene) og ved baklyktene i luken.

 

Møller tok den inn i 4 (fire)!!! timer for å lage en søknad til importøren om å få dette utbedret. De sa det var kommet en aksjon på dette, og i praksis måtte bilen være omlakkert eller mishandlet for at de ikke skulle dekke det.

 

Min bil er en sen -05 importert i -09.

Jeg venter på svar....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.