Hvordan skifte automatolje?- Touareg

Anbefalte innlegg

er det noen how too på og bytte olje på girkassa på min 05mod touareg? er det noe eg klare sjølv eller?

og kva olje skal den ha og kor mye på motor og gir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meget grei side, men er Amsoil ATF-QT olja ei vanleg dextron automat olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lite greie på olje, men i kassa på Touaregen så skal jo olja vere "evigvarande" så heilt vanleg kan den vel ikkje vere.

Eg hadde nok tatt turen til forhandlar for å kjøpe olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treng det skiftast på ein 05 model så tidlig då?

Rekna me møller veit ka som ska på og kor mykje:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller seier ein aldri treng å skifte.

Dei som har skifta seier dei merkar stor forskjell.

Vurderer det eg og no, min passerer straks 100.000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skifta olja på XC90`n på 100.000km og merket forskjell på den. Ble mye mykere og jevnere i girskiftene. At olja i en girkasse ikke skal skiftes er jo ren galskap. Olje er olje, uansett hva man putter i den mister den smøreevne med tid og stunder og må skiftes. Å kjøre automat uten å skifte olje er for meg russisk rulett iallefall.

Pass bare på at du flusher kassa, ikke bare tapper den for olje og fyller på igjen. På volvon var prosedyren å ta av returslangen fra oljekjøleren til automatkassa, deretter tappe kassa for olje, fylle den, deretter starte bilen(bør være to) mens man sjekker at det kommer olje fra returen som man tømmer i kanne. Stopp motoren, fyll på litt mer olje, start motoren, se at det kommer olje, stopp osv osv.. Fortsette til det kommer frisk, ny olje fra returen. Da er man iallefall sikker på at converteren også får helt ny olje. Skulle vel gå med ca. 7 liter olje på kassa på volvon, og ca. 14 liter totalt med flushing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte oljeskift på kassa i samband med service hos Berge & Co. Dei skulle ha ca 3000 for å berre skifte olje, reknar med at dei då berre skur ut pluggen og fyller på tilsvarande, eller så 6200 for å skifte olje og filter. Gjekk for den siste altenativet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.