Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med det? Dårligere sidestøtte?

Kommer jo selvsagt mye an på dekktype

 

Dimensjonene jeg vurderer er 225/40 på 10x18

 

På forhånd takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 205/50 på 8,5x17 når jeg fortsatt hadde quattro'n, og det fungerte iallefall knirkefritt. Skulle tro at sideveggene på 225/40 "flekser" mindre enn 205/50, så jeg kan ikke se for meg at det skal by på problemer :)

 

Jeg skal kjøre 195/45 og 215/40 på 8" & 9" i vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trur jeg at jeg prøver det når det våte som detter ned fra himmelen blir hvitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å komme inn som kjipingen her fra siden da. Hvordan blir grepet med strekk? Hvordan blir grepet med så brede dekk? Hva er orginaldimmensjonen på denne bilen egentlig? Skal du ha samme camber på vinteren?

 

Jeg har hvertfall gjort meg opp en mening om vinterdekk, og det er å holde orginal dimmensjon så langt det lar seg gjøre. Har selv gått opp en størrelse til 16" fra 15", men det er bare pga bremser. Har prøvd 225/45/17 eller hva det var på vinteren og skiftet til samme dekkmerke bare orginal dimmensjon, og det kan overhodet ikke sammenlignes. Sånn for sikkerhetens skyld liker jeg det slik, men også fordi jeg vil ha best mulig grep når jeg er ute og sladder ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17 på vinterføre har jeg aldri hatt problemer med vertfall, hverken med eller uten quattro.. Så der vil jeg ikke støtte deg Bjørnar :P

Men strekk har jeg ingen erfaring med da, så det får du prøve ut på egenhånd, Petter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke det at jeg hadde problemer med det, det er jo bare å kjøre etter forholda, og jeg kom ikke ut for noen farlige situasjoner som gjorde at jeg trengte den siste meteren. Men jeg merket det veldig godt ved nedbremsinger og sideveis egenskaper. Ikke det at jeg sier at bredere dekk nødvendigvis er dårligere, men jeg vil vel tro at bilprodusentene har satt orginaldimmensjonen etter egenskaper på vinter i stedet for sommer?

 

Om ikke annet kan vi sikkert spørre her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2385347#post2385347

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 235/35-19 Nokian Hakkapeliitta i fjor vinter, uten strekk riktignok, men dekket er breit og med 3grader camber bak og hadde ingen problemer med det. Beste dekka jeg har hatt, og hadde aldri noe problem med dårlig grep, heller tvert imot :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal dim er 205/55/16 tror jeg, men ser ikke helt hvordan grep og strekk på dekket har no å si, da kontaktflata er den samme:)

 

Kommer ikke til å ha like mye camber som nå nei, og bilen blir automatisk høyere enn nå pga en profil større dekk + at bilen må heves 2-3-4cm :)

 

Uansett takk for innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 225/40 på 9,5x18 bak på min , har ingenting å sammenligne med men syns det fungerte veldig greit forrige vinter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.