Kjøp av Touran 07-09 tips vedrørende teknisk og praktisk

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe meg en Touran 07-09 modell. Varebil i sort med DSG og litt ustyr og trenger litt hjelp rundt valg av dette. Ønsker en Exclusive med skinnpakke som et utgangspunkt.

Har brukt de siste dagene mine på å søke og lete om masse informasjon om Touran her på forumet og har funnet masse, men det er fortsatt en del jeg lurer på som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1. Hva er hovedforskjellene på 1,9TDI 105HK, 2,0TDI 140HK og 2,0TDI 170HK? Slik jeg har forstått det er det flest 105HK ute på markedet, men at 140HK også har en del. Jeg har kjørt en 140HK, og den går mer enn bra nok for meg. For min del trenger ikke jeg 170HK sammenlignet med 140HK, men er det noen andre fordeler med 170HK i motsetning til 140HK? Hengervekt, større bremser osv?

2.Da jeg i utgangspunktet luker ut 105HK med en gang, konsentrerer jeg meg om 140HK og 170HK. Er det gjort noen konstruksjonsmessige endringer på 140HK vs. 170HK? Er det endringer på f.eks 140HK 07, 08 og 09? Motorendringer, endringer på understell og DSG?

3.Hva skal følge med på en 5 seter som er bygget om til varebil for å bygge om til 5 seter igjen? Baksetene er jo greit, men hva av deksler, skruer osv trenger man og skal følge med?

4. Hvordan er nybilgarantien på Touran 09? Er det 3 år fra registreringsdato eller 100000km? Gjelder denne garantien også for eier nummer 2 så den følger bilen? tenker spesielt ved kjøp av bruktbil gjennom møllerkonsernet der det gis bruktbilgaranti på eldre biler.

5. Har vært borti noen Touran med rustproblemer på bakluka. Er dette et problem på 07-09 også, eller skyldes det dårlig vedlikehold av eiere? Er det andre steder på en Touran man må se etter eventuelle påbegynnende rustskader, gnissninger i lakk osv?

6. Jeg er glad i elektronikk og ser at mange kommer med RNS310 navigasjon. Hva er hovedforskjellen på RNS310 og RNS510? Er det muligheter for tilkobling av BT på og iphone på 510? Er det standard med CDveksler/usb tilkobling i disse bilene?

7. Hvis du har touran selv, hva er du missfornøyd med på din som jeg bør tenke over angående valg av modell?

8. Har du noen konkrete tråder jeg bør lese angående valg av bil? Jeg har sikkert lest det meste på forumet her, men gjerne linker også til bilforumet, utenlandske forum osv..

Lenge siden jeg har brukt forumet aktivt her nå, så håper på masse god hjelp fra dere! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.