#1 Skrevet September 4, 2011 Fikk en tlf fra kona som var på vei fra oslo og hjem med vår c4 a6q 140tdi. Det ristet/nøkket i bilen, og den dro til venstre side. Ved svinging så ble det værre. Hun kom seg hjem, og det kom og gikk litt på hjemturen. Det har vært noe uling fra noe som jeg trodde var et hjullager en stund, så har ikke stressa så mye med å bytte dette, det som er rart er at jeg trodde det var høyre lager som var gåent, men bilen dro til venstre... Når hun kom hjem, så kjente jeg på hjulhusene, og de var ikke speiselt varme, noe jeg vil anta at de ville vært hvis lageret var så dårlig. Men bak diffen var våt av olje, og var ganske varm. Kan den rett og slett ha gått oljetom eller blitt slitt slik at lagrene kan ha skjært seg? Bilen runder snart 400k så er akkurat innkjørt Noen som har en diff liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2011 Fullt mulig at simringene på utgående drivaksler har vært dårlige , slik at diffen gradvis har gått tom for olje og til slutt gått i stå Og ved langkjøring blir jo oljen driftsvarm og tynnere også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2011 Jeg har en S6 bakdiff... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2011 (endret) Jeg har en S6 bakdiff... Er den tett og passer den? Delenr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2011 Betyr ikke en dritt om den er tett, du skifter seff zimmer ringer før du monterer den. skifta nettop på min A8 da alle zimmer ringene hadde begynt å lekke på 220k Er den tett og passer den? Delenr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2011 Jeg har en C4 (100 2.3Eq) hvor sperreringen gikk i oppløsning når jeg overtok bilen. Jeg vet ikke hvorfor dette skjedde, men den slo hull på simmerringen slik at all oljen lakk ut. Jeg kjøpte en brukt diff for å hente deler derfra, det var billigere enn å kjøpe nye deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2011 En liten oppdatering her... Bytta begge hjullager bak i dag (med hjelp av biltema lagerverktøyet), og tappet ned oljen på diffen. Var bare 7dl som kom ut, og jeg fylte på 1,9 liter igjen. Mye mindre lyd, men rumler fortsatt så diffen er nok moden for utskifting. Steinar har en liggende som det trengs nye simmeringer på som jeg tenker å kjøpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...