Anbefalte innlegg

Leste noe på Audizine, om en eller annen code, får å tweake tiptronicen til det bedre.

Noen som har erfaring med dette?

set the transmission coding to 01032 instead of 01002. Think of it as the "Dynamic Sport Mode" that Audi/VW will never admit can be set on US/CDN market cars. It's not a huge improvement. The car will finally shift the way it should. Some people may know about the "Paul Waterloo's A8 trans coding tweak". It actually works for most all 5HP-19 and 5hp-24 trans controllers with tip tronic. Though, controllers using the 7 digit coding like yours should be being an 04 (0001032) seem to be real "finicky" to accept the coding change. Sometimes you just have to try several times using the latest vagcom version or beta version

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg leste om dette for noen år siden, når jeg hadde A6 med tiptronic, men at det ikke var noe poeng i å gjøre dette på europeiske biler, for de var allerede satt opp slik amerikanerne ønsket å forandre det til. Jeg skal ikke sverge på at dette var riktig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste også om dette for noen uker siden. Skulle sjekke min allroad hvordan den var kodet. Hos meg var det kode 00001 eller noe i deb duren.

Kan noen sjekke i vagcom på sin tiptronic hva kodingen på girkassen er?

Min har vært overhalt for 6 år siden og mistenker at det skulle vært noe koding her men tør ikke gjøre noe før jeg har sett hvordan det egentlig skal være

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste også om dette for noen uker siden. Skulle sjekke min allroad hvordan den var kodet. Hos meg var det kode 00001 eller noe i deb duren.

Kan noen sjekke i vagcom på sin tiptronic hva kodingen på girkassen er?

Min har vært overhalt for 6 år siden og mistenker at det skulle vært noe koding her men tør ikke gjøre noe før jeg har sett hvordan det egentlig skal være

Fant dette på nettet, veit ikke om det hjelper deg, er vel snakk om dynamic shift program. Er vel om du ønsker ha denne aktiv eller ikke :

Here's the codes form the V6 motor cars(our codes are 7 digit, pad with zeroes):

Codes for '02 allroad 2.7T Tiptronic with Drive and Sport modes, and Tip steering wheel controls:

01002 = Stock coding; live steering wheel Tiptronic controls in Tip mode only; new Tip strategy, DSP active.

00002 = Live steering wheel Tiptronic controls in D, S or Tip mode; new Tip strategy, DSP active.

01012 = Live steering wheel Tiptronic controls in Tip mode only; new Tip strategy, DSP inactive.

00012 = Live steering wheel Tiptronic controls in D, S or Tip mode; new Tip strategy, DSP inactive.

01022 = Live steering wheel Tiptronic controls in Tip mode only; old Tip strategy, DSP active.

00022 = Live steering wheel Tiptronic controls in D, S or Tip mode; old Tip strategy, DSP active.

01032 = Live steering wheel Tiptronic controls in Tip mode only; old Tip strategy, DSP inactive.

00032 = Live steering wheel Tiptronic controls in D, S or Tip mode; old Tip strategy, DSP inactive.

** New Tiptronic strategy is: "when the shifter is in the Tiptronic gate, the transmission will automatically shift up or down based on preset RPMs and throttle position values."

** Old Tiptronic strategy is: "when the shifter is in the Tiptronic gate, the transmission will hold gears to RPM redline. When the car is braked to a stop, first gear will automatically be selected."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste av min nøyaktig nå: 00001 er kodinga på kassen.

Kan dere andre sjekke hva kodinga er? Tenker kanskje jeg kan få mykere giring f.eks. dersom den ikke er programmert rett etter overhalingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er lurt gjøre noe med DSP'en. Lest på audizine om dette her og det er noen i USA som har prøvd det og med vellykket resultat,men tror ikke det er stor forskjell. Men man vet ikke om de langsiktige virkningene på kassa. Vet ikke om Møller kunne gitt et svar på dette ?

Tror kansje det er forskjell på kodene i USA og Europa ?

Mener lest at nest siste siffer bestemmer om man har en aktiv eller inaktiv DSP. DSP 1 aktiv, og DSP 0 inaktiv ?

Dette må du sjekke da jeg ikke er sikker på dette, bare lest om det og ikke prøvd selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.