Anbefalte innlegg

Har noen standard Audi felger som er helt kurrante, uten noe særlig feil.. Jeg vet ikke hvorvidt jeg skal kjøpe nye eller bare omlakkere de jeg har.. tror det hadde gjort seg med enten mørkegrå eller svarte, noen som vet hvor man kan gjøre det for en billig penge eller noen som kan gjøre det for meg? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakkerte felgene mine, var av type rs4 replica 17"

Våtslipte en og en felg, dette tok mange timer ettersom jeg var svært nøye, deretter la jeg på 1 lag med grunning (muligens 2) og deretter svart matt lakk, fra biltema, lakk + grunning + våtslip papir kostet max 500 kr, men jeg brukte vel ca 15 timer, men veldig nøye ;P billig, men tok en helg.

De ble jeg veldig fornøyd med. Det ble bedre enn jeg trudde jeg skulle få det til. absolutt værdt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant heller ut at jeg kjøper nye felger, mindre arbeid og penere sluttresultat :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då kan jo eg låne denne litt. Har tenkt å prøve meg på og lakke vinterfelgene.

 

Trenger tips til fremgangsmåten. Her er slik jeg ser det for meg.

 

Felgene er nå sandblåst, så skal jeg pusse de glatte. Legge på grunning? (hva er det?)

 

Har bestillt pulverlakk for blanding i klar base, hvor får jeg kjøpt det? Å hvordan blander jeg?Legge et par lag med lakksprøyte.

 

Så et lag og to med klarlakk. Er det slik at nylakk skal poleres for en fin finish?

 

Beklager mange dumme spørsmål, men har ingen erfaring med lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen dumme spørsmål er dumme :) jeg har ikke noe særlig erfaring med dette selv, så jeg lar ordet gå til guttene her inne som har kjempe peil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då kan jo eg låne denne litt. Har tenkt å prøve meg på og lakke vinterfelgene.

 

Trenger tips til fremgangsmåten. Her er slik jeg ser det for meg.

 

Felgene er nå sandblåst, så skal jeg pusse de glatte. Legge på grunning? (hva er det?)

 

Har bestillt pulverlakk for blanding i klar base, hvor får jeg kjøpt det? Å hvordan blander jeg?Legge et par lag med lakksprøyte.

 

Så et lag og to med klarlakk. Er det slik at nylakk skal poleres for en fin finish?

 

Beklager mange dumme spørsmål, men har ingen erfaring med lakk.

 

 

Vinterfelger seie du, Alu. eller stål?

 

Har forsovidt nett pussa nokon stålfelger og dei vart vertfall bedre en dei kjem frå fabrikk:) finishen vart ikkje 100% men er ikkje så nøye(får ta det igjen:))men bedre en korleis det ser ut etter ein sesong me salt:) Brukte biltema farge itillegg(boks): rolleyes litt amatør lakkering:)

 

Burde ikkje sandblåse alufelger, men ingen problem å gjere det men må pusse litt for hand etterpå!

Grunning, om det er stålfelger burde du legge på noko rustkiller... så det ikkje rustar i etterkant:*)

Men alufelger kan du berre grunne det me ein farge, sålenge det ikkje går utover aluen,at du bruka noko som sviker aluen om det kan skje?

 

Ingen spm er dumme;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Er du sikker på at pulveret er for pulverlakk ? Pulverlakk er det ikke mange som driver med, men hvis det er for pulverlakk kan du høre med Tore på haugalandpulverlakk.no om lakkering, men det koster nok rundt en 2500-3000 ett sted. Hvis du kan blander i vanlig lakk er det mye enklere å få til i en garasje f.eks ;)

 

ps; er det noen som har synspkt ang bruk av biltema sin to komp polyuretan lakk ?

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk/

På lettmet felg sef.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen spørsmål er for dumme, men det smarteste er å ta et kjapt søk enten her eller på Google.

 

Kort og greit: Glassblåsing eller Duxola, syregrunning, lakk og klarlakk (dersom sistnevnte skulle være nødvendig). Godt lys, høyest mulig temperatur og så støvfritt som mulig er også ting som kommer godt med.

 

Men som sagt: Søk, og man finner mye verdifull informasjon:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skulle vi gjort uten dere ? :) takk for masse hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.