#1 Skrevet September 5, 2011 (endret) har en 95 Golf med Monojetronic og den er død. Ute og kjørte i går og midt i en bakke så daua bilen helt. Får kinna motoren men har ingen gnist. Har tatt diagnose og får opp feilkode med at det er defekt hallgiver. Eneste hallgiver på denne typen er den som sitter i fordeleren så den bytta jeg med en som jeg vet virker men ingenting skjer. Det er 3 ledninger på fordelerkontakta og det er konstant strøm på 2 av dem men den tredje er død uansett og denne går opp til Monojetronicen. Noen som kan det systemet her ordentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2011 Setter feilkode på hallgiver om du tar diagnose på den når den ikke går.....Coil/slutt trinn er ikke helt uvanlig at det ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2011 Har tatt en fordeler og coil fra en bil som virker men det er ingen bedring når jeg prøver disse 2 og bilen delene kommer fra kjørte jeg for 3 dager siden så disse delene er i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2011 Registerreim er ok også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2011 Registerreim er ok også? Første jeg kikka på da jeg oppdaga en oljelekkasje. Alt er satt på merker og stemmer. Det er strøm inn på 2 ledninger og en uten noe liv uansett med tenning på,av eller kinning på starter. Den uten strøm går inn på gasserdelen. Kan legge ut et bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2011 noen bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2011 Den brun/gule ledningen går opp til den sorte kontakten jeg peker på under den oransje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2011 det skal blinke på en av ledningene om du kobler innpå en diodelampe. Må være diodelampe og ikke med glødepære.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2011 Når bilen ikke går SKAL det ligge feilkode på hallgiver da den "ikke får signal". Når motor starter forsvinner denne feilkoden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 6, 2011 Når bilen ikke går SKAL det ligge feilkode på hallgiver da den "ikke får signal". Når motor starter forsvinner denne feilkoden.[/quote Jeg får opp denne feilkode når bil ikke går som du sier. Kan det være tenningsbakstykket mon tro. Har et liggende så kan prøve det. Eller kanskje det er et rele som har tatt kvelden. Har opplevd et par ganger før bilen stoppa helt at når jeg skal starte så har den tent og stoppa et par ganger før den går normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 7, 2011 Har nå i dag målt kontaktene til coilen og her er følgende. Sort har 12V med tenning på og de 2 andre har 0V. Når jeg kinner motor har sort fortsatt 12V mens de 2 andre har 0,06-0,6V. og coil blir ganske varm etter at tenning står på i 5-8 minutter(før motor blir startet). Er dette riktig. Har også målt ut tenningsbakstykket og er strøm på alle kontakter . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 7, 2011 prøv å rikkle litt på tenning bakstykket, dette hjalp på en jeg holdt på med, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 7, 2011 Feilen er funnet og bilen går igjen. Fant flere ting som var årsak. Defa alarmen er bare lagt løst oppå sikringsboksen så det hadde løsnet 2 kontakter og masse jallakobling(sikkert derfor alarmen har vært litt til og fra) og startspærra slo seg på. Fikk ordnet dette så da fikk jeg verdier som var bra på kontakt til coil men ga fortsatt ingen gnist på plugg. Fikk dytta bilen inn i en nabogarasje og hvor det var mørkt og ved startforsøk så gnistra det mellom coil og karrosseri pga av en massiv sprekk i coilens bakside. Denne kjøpte jeg ny på Mekonomen i fjor og fikk en ny på garanti i dag da jeg fortsatt hadde kvittering. Tok den av og den delte seg i 2. Den var av merke Tremic så mulig det er litt dårlig kvalitet på dette merket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...