Skiftet drivknute to ganger

Anbefalte innlegg

Har skiftet ytre drivknute(ledd) på min 2000mod golf gti to ganger nå (venstre side) , og det kommer knakelyd ved sving til venstre etter to-tre dager etter bytte begge ganger.

Noen spes grunn til dette?

Greasen som fulgte med ble seff brukt.

Er biltema,men er de så råtten?

klipset ble seff også byttet hver gang.

Er nå mektig lei av å skifte drivknuter i hytt og gevær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet på høyreside to ganger, og det knaser som farsken igjen etter bare noen få månder, så lurer på om greasen til bilteama suger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet ytre drivknute(ledd) på min 2000mod golf gti to ganger nå (venstre side) , og det kommer knakelyd ved sving til venstre etter to-tre dager etter bytte begge ganger.

Noen spes grunn til dette?

Greasen som fulgte med ble seff brukt.

Er biltema,men er de så råtten?

klipset ble seff også byttet hver gang.

Er nå mektig lei av å skifte drivknuter i hytt og gevær.

 

Fettet som følger med på biltemaknuter er bare å kaste. Bytta på passaten 2000mod og etter 5 dager så kom den kneppelyd ved sving. Mitt fett fra biltema var blitt hardt og da snakker vi om leireform. Tok av mansjetten,vaska reint og fikk tak i ordentlig fett og har vært stille siden. Vet at det har vært mye problemer med Biltema knuter til Golf GTI generelt da det har vært designfeil på mange av dem. Noen knuter er litt for korte og andre for lange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fettet som følger med på biltemaknuter er bare å kaste. Bytta på passaten 2000mod og etter 5 dager så kom den kneppelyd ved sving. Mitt fett fra biltema var blitt hardt og da snakker vi om leireform. Tok av mansjetten,vaska reint og fikk tak i ordentlig fett og har vært stille siden. Vet at det har vært mye problemer med Biltema knuter til Golf GTI generelt da det har vært designfeil på mange av dem. Noen knuter er litt for korte og andre for lange.

 

ok. er det bytterett på disse(garanti. har nemlig kjøpt tre stykker,og brukt to av dem..

tenkte bare å bytte dem inn og kjøpe noen andre ett annet sted..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du ikke har brukt får du igjen penger for. De andre blir det oppretta reklamasjonssak og du får igjen penger dersom du ikke har gjort noe feil ved montering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg monterte biltema knute for 6mnd siden, ikke noe ulyd enda ;) var veldig nøye med å få fettet inn overalt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå levert inn de to gamle, fikk penger for den ubrukte,og sjefen skulle ringe meg på dagtid, da han ikke var der(syv tiden om kvelden) . Men har ikke hørt noe enda på 10 dager..

Men nok om det.. kjøpte en GLO drivknute som var klar til montering(ferdig greaset) 1065,-kr kostet den, men bilen knaker like mye enda ved venstresving... Renset drivakselen veldig godt før jeg monterte. Så jeg gir opp snart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen din senket mye. Har opplevd før at ved mye senk så oppstår det ulyder i drivknuta. Prøv å få tak i en brukt drivaksel og se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen din senket mye. Har opplevd før at ved mye senk så oppstår det ulyder i drivknuta. Prøv å få tak i en brukt drivaksel og se om det hjelper.

 

ja oki takk for svar.. er bare noe h&r styr og bilstein dempere.. men tror ikke den er lavere enn org..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange km kjørte du fra du kjøpte bilen til første gang du bytta knute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange km kjørte du fra du kjøpte bilen til første gang du bytta knute?

 

tja si det.. 14-15 000km kanskje, men hvorfor lurer du på det egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar idag at jeg fikk pengene igjen for den biltema knuten iallefall ingen problemer der :)

Men er det vanskelig å skifte hele drivakselen ? Vil det lekke ut gearolje osv.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på det fordi eieren før deg kunne ha montert andre drivakslinger (av en eller annen grunn) fra en annen bil muligens. Som tilsynelatende fungerer. Men at de er ørlittegran lengre slik at knutene slites raskere. Vet at f.eks. transporter T4 spiser knuter hvis de senkes mye...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å skru av:) Kommer ingen olje.. Rens skruene godt så du ikke spinner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må det være en drivaksel fra en gti, eller kan jeg bruke vanlig 1,8 og 1,6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.