#1 Skrevet September 5, 2011 (endret) Har en 1993 S2 Coupe som stjeler litt strøm, så den tappes når den står noen dager. Har ikke brukt bilen så jevnt i det siste, så det har vert mye lading før start. En dag jeg skulle ut å kjøre, og batteriet var tomt, så satt jeg på laderen og venta litt før jeg prøvde å starte. Normalt, så har den starta med en gang, men nå så starter den ikke. Startmotor går, men den starter ikke. Begynte med å sjekke sikringer, og da fant jeg NR: 27 (Motorelektronik I) som var røket. Prøvde å sette i ny, men den røk med en gang når jeg satte den i. Noen som vet hva NR: 27, Motorelektronik I går på, eventuelt hva som kan være årsaken til at den ryker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2011 Drevet med hjernen? Jeg satte inn chip i min s2 og da gikk sikringen på denne fordi jeg og kompisen min satte chippene feil Evt feil på hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2011 Har ikke tukla med hjernen nei, men var uheldig å satte på 24V lading på bilen, da laderen sto på 24v og ikke 12v en liten stund. Kansje hjernen ikke tålte det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2011 jeg gjorde nettopp det samme, bortsett i fra att jeg har hiddensprut, og her var det lader`n som var defekt. ladet med 20.3 volt i 12v modus på boost. Men jeg har akkuratt samme problemet. Overspennings-beskyttelsen her som mest sansynlig har slått ut av meg. sikkert noe lignende på motronicen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2011 Hjerne er mest sansynlig død. På en S6 jeg hadde tidligere gikk samme sikring med en gang den ble satt i. (Motronic) Bilen hadde bare stått innendørs, tørt og varmt noen måneder med batteriet tilkoplet. Var helt tom for strøm. Byttet hjerne og alt var i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2011 takker for svar! Da går jeg ut ifra at hjernen er defekt Noen som har hjerne til ABY liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2011 takker for svar! Da går jeg ut ifra at hjernen er defekt Noen som har hjerne til ABY liggende? Hvis du vil spare penger, så er det bare å få noen til å måle ut hvor du har feil i ECU'en. Eller du kan prøve å måle først mellom +og- inn på ecu'en for å se om det er kontakt mellom dem. Hadde samme problem på min ecu, og da var det en diode som var brent seg slik at det ble kontakt mellom +og-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2011 Plukket ut hjernen, og begynte å dele den slik at vi fikk se visuelt om noen komponenter var gåen/svidd. Ingenting som tydet på at noe var galt, så da begynet vi med å finne + inngangen, og målte motstanden alle andre punkt. Ingenting som tydet på at noe var galt her, så vi satte sammen hjernen igjenn. Satte den i bilen, satte i sikring (Nr: 27 Motorelektronik I), som plutselig ikke røk lengere. Bilen starta uten problem og ingenting tyder på at det har vert noe galt med hjernen. Vi aner ikke hva vi har gjort siden vi bare målte og sjekket visuelt, men bilen starter å går som bare det nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 6, 2011 Plukket ut hjernen, og begynte å dele den slik at vi fikk se visuelt om noen komponenter var gåen/svidd. Ingenting som tydet på at noe var galt, så da begynet vi med å finne + inngangen, og målte motstanden alle andre punkt. Ingenting som tydet på at noe var galt her, så vi satte sammen hjernen igjenn. Satte den i bilen, satte i sikring (Nr: 27 Motorelektronik I), som plutselig ikke røk lengere.Bilen starta uten problem og ingenting tyder på at det har vert noe galt med hjernen. Vi aner ikke hva vi har gjort siden vi bare målte og sjekket visuelt, men bilen starter å går som bare det nå! Slik gjorde jeg også,men jeg sjekket bensin pumpe og alt annet først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 6, 2011 Sjekket også visuelt innvendig i hjernen uten å se noe som helst. Ble inn og utmontert flere ganger uten å få sikring til å holde. Men, bra du fikk bilen i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...