#1 Skrevet September 6, 2011 2003 Audi A6 2.5TDIQ. Når jeg bremser så rister det litt i bilen og rattet. Hva kan dette være? I vår ble det skifetet skiver og klosser foran. I fjorhøst ble det skiftet skiver og klosser bak. Alt gjort hos Snap Drive. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2011 sikkert kast i skivene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2011 Men hvordan kan det bli kast i såpass nye skiver. Bremser sjeldent veldig hardt. Skal vel tåle å bremse litt med. Skjønner om man kjører på bane osv at det kan gå varmt, men ikke i vanlig 80-90km veier med rolig kjøring. Synes det har forandret seg over tid. Før ristet den når jeg kom så vidt bortibedalen. Når jeg bremset hardere merket jeg ikke noe. Nå merker jeg mindre når jeg så vidt kommer borti pedalen, men kraftigere risting når jeg bremser mere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2011 Hadde det i min A4 B5 nå, men der hadde det gått et skall ut av skiva bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2011 Kan også nevnes att om det ikke blir skikkelig rengjort inn mot navet så kan de bli skjeve på kort tid. Var borti en bil som hadde byttet skiver 3 ganger men det ble risting etter kort tid alle gangene. Viste seg da att navet var fullt i rust. Når det ble skikkelig renset var det ingen problem. Dette var da på en "familie" golf. Husk å rens skikkelig er vel trikset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2011 kan vel også være endeledder. har vært borti det et par ganger at om de er slitt så kan det gi risting i rattet ved bremsing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2011 Var den ene skiva forran som det var kast i. Gikk på garantien. Fikk 2 nye skiver foran med klosser:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2011 Flott de ordnet opp! Jeg fikk kast i mine helt nye Brembo Max skiver, men det var dessverre min egen feil da jeg ikke hadde rengjort skivene i det heletatt. Dyr lærepenge, men nå vet jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...