#1 Skrevet Mars 30, 2005 Skal sende toppen min på overhaling/tuning.... (Les; mira-fresing av nye eksos-styringer, nye ventil-tetninger og plan-slip) Fikk da beskjed om å komme med den med kammene ute... Er det bare å merke på kjedet og drevene på kammene, også løsne litt og litt på "bakkene" ("halv-månene")...for så å plukke kammene ut...??? Har ikke gjort det før på denne motoren, så vil derfor ikke gjøre noe "feil".... Skal også rengjøre toppen...Er det bare å steame med avfetting osv...??? Ellers noe som bør gjøres når toppen først er av...?? Alle tips mottas med takk. Mvh JC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2005 Det er merker på kamdreva. Er 2 nuller på framsida, en på hvert drev. Disse skal peke mot hverandre og flukte med kanten på toppen. Dvs at når du ser toppen forfra så ser du et halvt nullmerke på hvert drev. Men dette har ingen betydning før du skal montere toppen igjen. Er riktig å løsne litt og litt på lageroverfalla til kammene når du skal ta de ut. Skal du ta ut ventiler også? Husk på at det ligger noen tynne skiver under fjærbrikkene. Er lett å overse:) Avfetting og høytrykkspyling går fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2005 Lasse; Takk skal du ha...dette gikk veldig greit.. Skal ha ut ventiler og, men har ikke det verktøyet for hånden p.t. Nå går turen til Jonus på fredag så skal han få gjøre resten.. Deretter blir det motorbytte på 90`n fra midten av april....(Les; kommende medlem av "Team illsint 90" klubben... ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...