Fremgangsmåte- ut med kammer i AAN-topp..??

Anbefalte innlegg

Skal sende toppen min på overhaling/tuning.... :D

 

(Les; mira-fresing av nye eksos-styringer, nye ventil-tetninger og plan-slip)

 

Fikk da beskjed om å komme med den med kammene ute...

 

Er det bare å merke på kjedet og drevene på kammene, også løsne litt og litt på "bakkene" ("halv-månene")...for så å plukke kammene ut...???

 

Har ikke gjort det før på denne motoren, så vil derfor ikke gjøre noe "feil"....

 

Skal også rengjøre toppen...Er det bare å steame med avfetting osv...???

 

Ellers noe som bør gjøres når toppen først er av...??

 

Alle tips mottas med takk.

 

Mvh

JC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er merker på kamdreva. Er 2 nuller på framsida, en på hvert drev. Disse skal peke mot hverandre og flukte med kanten på toppen. Dvs at når du ser toppen forfra så ser du et halvt nullmerke på hvert drev. Men dette har ingen betydning før du skal montere toppen igjen. Er riktig å løsne litt og litt på lageroverfalla til kammene når du skal ta de ut. Skal du ta ut ventiler også? Husk på at det ligger noen tynne skiver under fjærbrikkene. Er lett å overse:)

Avfetting og høytrykkspyling går fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse; Takk skal du ha...dette gikk veldig greit.. : ja :

 

Skal ha ut ventiler og, men har ikke det verktøyet for hånden p.t.

 

Nå går turen til Jonus på fredag så skal han få gjøre resten.. :D

 

Deretter blir det motorbytte på 90`n fra midten av april....(Les; kommende medlem av "Team illsint 90" klubben... : smil : ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.