Tips til nedpussing av fanger

Anbefalte innlegg

Frontfangeren skal lakkeres på nytt, og må derfor pusses ned. Så det jeg lurte på er hva jeg bør bruke for å få vekk den gamle lakken og "klargjør" fangeren for ny lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange skader og riper på den?Litt mere info så skal du få oppskriften..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke annet enn at lakken har begynt å flasse av enkelte steder, spesielt på gti spoileren pga steinsprut og diverse. En så å si normal 90 fanger som skal lakkeres på nytt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei det som først om fremst er viktig her er å få løs all den løse lakken som begynner å flasse av.Det kan du prøve å få til med en luft blåsepistol eller en sterk høytrykkspyler.

Når du kommer til at lakken slutter å flasse og sitter fast er det viktig å få slipet ut mest mulig av de kantene som blir.

Bruker du en rondell slipemaskin er det fint å bruke slipepapir med 150 korning.

Slip ut alle kanter og har du planer om å grunne hele fanger kan du godt bruke 150 på resten å,er du skikkleig nøye og du skal ha på en farge som er veldig følsom på underlaget kan du godt gå over en runde med 240korning før grunning.

Alle steinsprut må enten slipes ut(mitt alternativ) eller sparkles i med sparkel.

Hvis du kun skal grunne deler av fangeren så bør du ikke bruke grovere papir enn 400korning på de plassene som IKKE skal grunnes ,dette kan du slipe for hånd.

Anbefaler å bruke maskin da slipper du å gnikke deg ihjel.

 

Etter grunning (HUSK PLASTGRUNNING PÅ BARE PLASTOMRÅDER!) kan du godt bruke 400 korning for å slipe den,skal du bruke en sensitiv farge gå gjerne over med litt finere korning etterpå.Men ser bilen din er rød(hvis det er den på bildet) så da skal du sikkert bruke tettfarge,dvs ikke base klarlakk.Tror uansett hvilken lakk du skal bruke skulle 400 korning gå greit.På rødt anbefaler jeg grå grunning.

 

Flere spørsmål så bare spør..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp er den på bildet. Takker for svar her John Fredrik, godt på vei nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.