Anbefalte innlegg

Hvordan få av det indre (store) hjullagret bak på golf 3??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både det indre og det ytre lageret skal komme lett av når du demonterer trommel/nav.

Sitter det fast på spindelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må drepe simmeringen som sitter bak på skiva/trommelen :) da detter lageret ut av seg selv :)

så må du slå ut lagerbanene, og presse i de nye. og remontere med nytt fett etter ei skikkelig vask (som du sikkert gjorde FØR du satte i nye lagerbaner)

tut å kjør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både det indre og det ytre lageret skal komme lett av når du demonterer trommel/nav.

Sitter det fast på spindelen?

Det lille kom lett av, men det store var det verre med gitt... Sitter fast på navet ja.. What 2 do???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må drepe simmeringen som sitter bak på skiva/trommelen :) da detter lageret ut av seg selv :)

så må du slå ut lagerbanene, og presse i de nye. og remontere med nytt fett etter ei skikkelig vask (som du sikkert gjorde FØR du satte i nye lagerbaner)

tut å kjør

Det sitter ikke fast i trommelen, men det sitter fast på navet....

Så hjullagrene ska vara pressa inni trommlen: klø :?? Når je bytta det lille forgje gang så satt det bare løst på navet. Når je dro av trommelen så datt bare lagret av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lille kom lett av, men det store var det verre med gitt... Sitter fast på navet ja.. What 2 do???

Dette har hendt hos meg en gang, da måtte jeg kappe av lagerringen :o

lager2.jpg

Brukte omtrent 10l tålmodighet, en dremel, en sveisetang og en stor dose ord som jeg har lært på havet.

Den indre ringen på lageret hadde satt seg fast i spindelen og kom ikke løs.

Etterpå må du sjekke at spindelen ikke har fått skader, da dette vil forkorte levetiden på det nye lageret betydelig.

Det sitter ikke fast i trommelen, men det sitter fast på navet....

Så hjullagrene ska vara pressa inni trommlen: klø :?? Når je bytta det lille forgje gang så satt det bare løst på navet. Når je dro av trommelen så datt bare lagret av...

Hjullagrene skal ikke presses inn, men lagrene ruller mot lagerbaner som du må presse eller banke på plass i nav/trommel.

Du ser fremgangsmetoden i denne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har hendt hos meg en gang, da måtte jeg kappe av lagerringen :o

lager2.jpg

Brukte omtrent 10l tålmodighet, en dremel, en sveisetang og en stor dose ord som jeg har lært på havet.

Den indre ringen på lageret hadde satt seg fast i spindelen og kom ikke løs.

Etterpå må du sjekke at spindelen ikke har fått skader, da dette vil forkorte levetiden på det nye lageret betydelig.

Hjullagrene skal ikke presses inn, men lagrene ruller mot lagerbaner som du må presse eller banke på plass i nav/trommel.

Du ser fremgangsmetoden i denne

Takker for svar:o...

Da er det bare ut å prøve;)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.