#1 Skrevet September 7, 2011 Hvordan få av det indre (store) hjullagret bak på golf 3?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2011 Både det indre og det ytre lageret skal komme lett av når du demonterer trommel/nav. Sitter det fast på spindelen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2011 du må drepe simmeringen som sitter bak på skiva/trommelen da detter lageret ut av seg selv så må du slå ut lagerbanene, og presse i de nye. og remontere med nytt fett etter ei skikkelig vask (som du sikkert gjorde FØR du satte i nye lagerbaner) tut å kjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2011 Både det indre og det ytre lageret skal komme lett av når du demonterer trommel/nav.Sitter det fast på spindelen? Det lille kom lett av, men det store var det verre med gitt... Sitter fast på navet ja.. What 2 do??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2011 du må drepe simmeringen som sitter bak på skiva/trommelen da detter lageret ut av seg selv så må du slå ut lagerbanene, og presse i de nye. og remontere med nytt fett etter ei skikkelig vask (som du sikkert gjorde FØR du satte i nye lagerbaner) tut å kjør Det sitter ikke fast i trommelen, men det sitter fast på navet.... Så hjullagrene ska vara pressa inni trommlen: klø :?? Når je bytta det lille forgje gang så satt det bare løst på navet. Når je dro av trommelen så datt bare lagret av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2011 Det lille kom lett av, men det store var det verre med gitt... Sitter fast på navet ja.. What 2 do??? Dette har hendt hos meg en gang, da måtte jeg kappe av lagerringen Brukte omtrent 10l tålmodighet, en dremel, en sveisetang og en stor dose ord som jeg har lært på havet. Den indre ringen på lageret hadde satt seg fast i spindelen og kom ikke løs. Etterpå må du sjekke at spindelen ikke har fått skader, da dette vil forkorte levetiden på det nye lageret betydelig. Det sitter ikke fast i trommelen, men det sitter fast på navet.... Så hjullagrene ska vara pressa inni trommlen: klø :?? Når je bytta det lille forgje gang så satt det bare løst på navet. Når je dro av trommelen så datt bare lagret av... Hjullagrene skal ikke presses inn, men lagrene ruller mot lagerbaner som du må presse eller banke på plass i nav/trommel. Du ser fremgangsmetoden i denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2011 Dette har hendt hos meg en gang, da måtte jeg kappe av lagerringen Brukte omtrent 10l tålmodighet, en dremel, en sveisetang og en stor dose ord som jeg har lært på havet. Den indre ringen på lageret hadde satt seg fast i spindelen og kom ikke løs. Etterpå må du sjekke at spindelen ikke har fått skader, da dette vil forkorte levetiden på det nye lageret betydelig. Hjullagrene skal ikke presses inn, men lagrene ruller mot lagerbaner som du må presse eller banke på plass i nav/trommel. Du ser fremgangsmetoden i denne Takker for svar:o... Da er det bare ut å prøve;)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...