80 2.8quattro på Nürburgring

Anbefalte innlegg

Ei runde med meg på Nürburgring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff video, den Audien din gikk meget godt!! Noe sier meg at det ikke første gang du kjører på Nuerburging :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At bilen går meget godt blir å ta i syns jeg, men det er jamnt drag i den :) Jeg har 28 runder på den i virkeligheten, men har mange hundre på Gran Turismo så vet hvordan det ser ut rundt svingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At bilen går meget godt blir å ta i syns jeg, men det er jamnt drag i den :) Jeg har 28 runder på den i virkeligheten, men har mange hundre på Gran Turismo så vet hvordan det ser ut rundt svingen.

 

Ser ut som det er jamnt fint drag i den. Hørest ivertfall hissigere en andre 2.8`er jeg har prøvd/sittet på med!. Fin snerr i sekseren din:D

Flink å kjøre e du også!: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er jamnt fint drag i den. Hørest ivertfall hissigere en andre 2.8`er jeg har prøvd/sittet på med!. Fin snerr i sekseren din:D

Flink å kjøre e du også!: rolleyes

 

Hissigheten ligger i 2,5" rustfri eksos uten cat og at mikrofonen henger i bagasjen.

Jeg har da ca 400.000km bak rattet i bil så litt må jeg vel ha lært :P Men jeg er langt fra noen racingsjåfør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiligt, må få til en vacn tur til neste år syntes jeg. Er jo ganske mange fra klubben her som drar ned, men aldri noe organisert. But why? Kunne jo tatt en tur hvor vi fikk kjørt på lukket arrangement på ringen og på spa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å tenker tanken på å dra videre fra Våler til Ringen eller lignende når eg først har bilen på tralle og er på Østlandet.

Hvor heftig belastning er det egentlig på bilen å ta noen runder på ringen i forhold til Norske pingle baner som Våler?

Farten er høy så kjølingen blir bra, men det er vel heftig for bremsene vil eg tro....

 

PS: Heftig kjøring med en såpass normal bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde ha gått ann å få til en VACN tur, men samtidig så blir det litt planlegging for å få det til. Nødvendigvis behøver det jo ikke å være verre enn at en setter ei helg som vi møtes der nede, så blir det litt mer fleksibelt for de som må tenke på familie i tillegg. Rhindalen og Moseldalen er jo fine steder å se, pluss at en rundtur i Sveits/Nord-Italia/Østerrike kan anbefales.

 

Nå vet ikke jeg om jeg kan gjøre så mye annet enn å tippe på belastningsforskjeller. En ting vet jeg og det er at Karusellen er hard belastning på foringer/understell, ellers er Ringen snill mot dekk. Det påstås at en runde på Nordsløyfa tilsvarer 200km med inspirert kjøring på vanlig veg, om dette stemmer aner jeg ikke : klø :

Suzuki Swift som Rent-4-Ring leier ut har ihvertfall tålt en del runder ;)Suzuki Swift 2800 runder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde ha gått ann å få til en VACN tur, men samtidig så blir det litt planlegging for å få det til. Nødvendigvis behøver det jo ikke å være verre enn at en setter ei helg som vi møtes der nede, så blir det litt mer fleksibelt for de som må tenke på familie i tillegg. Rhindalen og Moseldalen er jo fine steder å se, pluss at en rundtur i Sveits/Nord-Italia/Østerrike kan anbefales.

 

Nå vet ikke jeg om jeg kan gjøre så mye annet enn å tippe på belastningsforskjeller. En ting vet jeg og det er at Karusellen er hard belastning på foringer/understell, ellers er Ringen snill mot dekk. Det påstås at en runde på Nordsløyfa tilsvarer 200km med inspirert kjøring på vanlig veg, om dette stemmer aner jeg ikke : klø :

Suzuki Swift som Rent-4-Ring leier ut har ihvertfall tålt en del runder ;)Suzuki Swift 2800 runder.

 

Det er jo Suzuki reklame i seg selv : rock : Two years and 2800 laps later... 59159km, kun på bane.

Liker veldig godt Swift.

It used 10 sets of front brake discs. Interestingly, only one set of rear discs...

Front tires lasts only 2000km, but rear about 8000 kms

 

 

Artig å høre Auda 80 2.8 V6. Liker sekser lyd :evil:

 

Hvordan har du fått til Youtube skjermen slik den er delt opp med instrumenter og speil?

Sikkert bare jeg som er litt Commodore 64 i hodet mitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo Suzuki reklame i seg selv : rock : Two years and 2800 laps later... 59159km, kun på bane.

Liker veldig godt Swift.

It used 10 sets of front brake discs. Interestingly, only one set of rear discs...

Front tires lasts only 2000km, but rear about 8000 kms

 

 

Artig å høre Auda 80 2.8 V6. Liker sekser lyd :evil:

 

Hvordan har du fått til Youtube skjermen slik den er delt opp med instrumenter og speil?

Sikkert bare jeg som er litt Commodore 64 i hodet mitt...

 

God reklame for Suzuki ja! Artige biler å kjøre også, har prøvd den nedpå der. At bilen er kapabel til rundt 8.40 er jo også imponerende.

 

Angående filminga så er det brukt en Racelogic Video VBOX Lite hiddenlogger med video. Link

 

Jeg kom på en liten ting til med tanke på belastning. Oljetemperaturen min kom etterhvert opp i rundt 145 grader. Det ble notert etter stigning opp fra Bergwerk. Fra ca 5.00 ligger jeg på full gass i 3 gir i rundt 35sek og girer over i 4 fordi jeg ligger på 6400rpm. Når jeg legger inn 4 så dabber jo hastigheten av. Det går tungt oppover bakken der! På norske baner har jeg aldri notert mer enn 130grader på olja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

145 grader er på den seriøst varme siden av olje tempratur. 2000,- for et kjøle kit fra Mocal. Er nok verdt penga au :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke spesielt bekymret over oljetempen da den gikk nedover igjen til 130-135 mot slutten. 130 er det den ligger på på norske baner. Castrol 10-60 raceolje tåler nok slike temperaturer meget bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriver under på at disse bilene går jevnt og er sterke, men man blir lett rundingsbøye for lette og mer motorsterke biler f.eks. på den nye sløyfa på Våler. Er selv overraska hver gang jeg kjører forbi noen på Våler med hverdagsbilen:). Dog er det en del triveligere lyd i bilen din enn i min (med original eksos med løs innmat og kater som sikkert med fordel kunne ha blitt erstatta med strakt rør).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye sløyfa på Våler er man lett match ja! Ingen tvil om det. Bilen min veier 880 på forakselen og 620 bak mener jeg at det var. Ihvertfall så er det 1500kg med mye vekt foran! Det er vekt uten fører, så når jeg sitter og ratter så er det 1590kg å dra på. Så jeg går med planer om å lette bilen litt.

 

Innmaten i katene mine er også historie. Begge røk rundt 200.000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, dette bringer opp gode minner fra da jeg var der nede med min forrige A4 TSQ og fikk kjørt en 10-11 runder selv. Dette er en utrolig morsom bane! Deilig sug på enkelte plasser når man kommer over bakketopper i overkant av 200 km/t.

Du har veldig fin flyt i kjøringen din, og gode sporvalg. Morsomt å se på! :)

Ser du kjører rett inn i doseringssvingene, prøvde det kun en runde men hadde ikke samvittighet til å legge bilen og meg selv inn der flere ganger. De skjøtene KJENNER man i nyrene, særlig med stiv bil :P

 

Har aldri hatt noe imot motorsykkelister, men etter å ha vært på ringen i en kort uke så har man klart å opparbeide seg litt negativt forhold til dem :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei runde med meg på Nürburgring :)

 

Fin film: ja :

 

Skulle gjerne hatt en slik Vbox Lite selv. Virker som en overlegen alt-i-et løsning.

 

Hvor heftig belastning er det egentlig på bilen å ta noen runder på ringen i forhold til Norske pingle baner som Våler?

Farten er høy så kjølingen blir bra, men det er vel heftig for bremsene vil eg tru.

 

Som alltid kommer det litt ann på hvor hard attack man kjører med, men generelt syns jeg ringen er ganske snill mot både dekk og bremser. Jeg har en gammel 325i e30 der nede sammen med noen kompiser og på den holder et sett R-dekk (R888) og et sett klosser (DS2500) ca 90 runder med passe attack. (50% av rundene under 8.40 btg)

Men det er da lett og motorsvak bil med bra kjøling til bremser. På den gamle S2'n min holdt R-dekka bare ca45 runder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man er ute etter å kjøre mest mulig effektivt må man kutte litt her og der og karusellen er en selvfølge selv om det kanskje føles litt brutalt ut. Nå er det bare 30mm Eibach fjører på bilen min så den er ikke så altfor stiv. Motorsyklister er litt forhatt på ringen ja.. Alltid i vegen :P

 

En vbox er en genial løsning ja Magnus, ikke den beste videokvaliteten, men med tanke på utstyr ellers får en tåle det. Pundet har lav kurs nå også.. Poste restante ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for de som vil se en litt kjappere bil. En kamerat med 944 Turbo som lånte vboxen noen runder.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.