Mangler gnist på syl 2 og 3 - A4 1,8 97-mod

Anbefalte innlegg

Hallo..

Nå har eg et problem her med min 97mod Audi A4 1.8 quattro. Problemet er det at bilen går kunn på syl. 1 og 4. på syl 2 og 3 er det ikkje gnist. Alle tingene eg har sjekket er:

- Nye plugger.

- Eg har prøvd ny coil (heilt ny).

- Har byttet tennplugg kabel fra en syl som det er gnist på til den det ikkje er gnist på.

- Har prøvd ny(brukt) motorstyrenhet med heilt samme nummer og merke.

- Har ohmet alle tre ledningene som går til coilene fra motorstyreenheten og er ikkje noe brudd på noen av ledningene.

- Bilen får bensin på alle syl( men gnist er jo borte så hjelper jo ikkje noen ting: dum :)

Så da lurer eg på om det er noen der ute som kanskje vet noe annet eg kunne sekket og kanskje har vert borti noe lignende?? Noen som vet kor eg kan få tak i koblingsskjema til tenninga på nett?

Bare å skrive vis dere har noe eg kunne ha sjekket.. er takknemelig for ALLE tips:):):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen som er gåen.[/QU

ok.. Kor sitter den på denne motoren da? sitter den ikkje på coilen på 1.8 motoren, uten turbo???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh. Så ikke at det var snakk om uten turbo:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og poenget med et forum, er og spørre, og gi hjelp. Så vennligst post løsningen, så andre som sliter med samme problemet kan få hjelp ved og søke i forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet var gåen coil og motorstyring. Byttet til brukt motorstyring og ny coil gnistret alle igjen men startsperra slår inn. Må kodes opp igjen mot nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.