Anbefalte innlegg

Vurderer bytte eller overhaling av dyser på min VR6 OBD1.

Beste norske pris på nye dyser jeg har funnet er rett under 1000 lappen per stk.

 

Er i kontakt med en kar fra USA på Ebay som overhaler og flow tester dyser, men han har bare dyser for 3 Bar bensintrykk (OBD2). Han sier at det skal gå fint, og skal flowe like mye. Er det noen som har prøvd dette?

 

LØST; Vr6 OBD1 og OBD2 har helt like dyser

 

fra mail:

The 021 906 031 A flow 210cc/minute @ 3 bar according to my documentation from Bosch.

These that you are looking at flow 210cc/minute @ 3 bar as well so would be identical in static flow rate.

It does not matter that you operate them at 4 bar. If they match at 3 bar, they match at 4 bar. :-)

 

These would be a different part # but same exact specs on a Bosch 4 hole spray nozzle injector.

 

Let me know if you have any questions.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny mail, hvor jeg bad han forklare det litt bedre.

Det han sier er at bensin trykket ikke vil forandre "cc" verdien på en dyse..

 

Think of a water hose. If you have water pressure of 3 bars in your house and 2 hoses that are different colors for instance. These 2 hoses both fill up a bucket of water at the same rate. So their flow rate is the same but their color is different lets just say. So they flow the same amount of water at your house's pressure. Then you go to your neighbor's house and he has 4 bars water pressure. You bring the same hoses to your neighbor's house and try it again and the buckets fill up faster but they still up together at the same time. They flow the same since both hoses now have higher pressure they will only fill it faster, one will not fill it faster than the other. Does that make sense? Injectors work the same. Flow rate is the maximum flow an injector can have. If your injectors flowed at their maximum you would have to get gasoline every 30 minutes because your tank would be empty. The car's computer controls when to open and to close it. So if you have the same maximum flow rate the car's computer will control the valve on the injector the same, it would not matter if the maximum flow rate is 100cc @ 1 bar or 100000cc @ 500 bar (not real comparisons just examples hehe) your car runs at the pressure it is designed to and no matter what injector you put in you're still going to run the same pressure. The car will not change the fuel pressure if you switch injectors. Fuel pressure will always be the same. Just like if you put a smaller hose on the faucet in your home. The pressure would still be constant.

 

Sure we can service your injectors. The cost is $18 per injector and includes the full service including test results before and after servicing. The shipping to return to Norway I would recommend Express Mail which is $25.95 (3-5 days usually). Priority Mail is usually around 3-4 weeks but sometimes has been faster. That is $13.95 but I recommend the Express mail.

 

Flow raten på dysa vil synke ifølge denne her : http://www.gtsparkplugs.com/InjectorSizeCalc.html

Det stemmer med det lille jeg husker fra VK1 om Bernoulli :)

Neste spørsmål blir da, hvor bra klarer VR6 sin ECU å kompensere ved bytte av dyser med en annen spec?

 

uten frakta til USA så kommer det på $134, hvis jeg sender inn mine dyser. Det er ikke ille pris vel!?

Kjøper man dyser, så gir dem forresten garanti med returrett for bedre forbruk etterpå også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er like dyser på OBD1 og 2. De flower likt iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i etka og ser det nå : bh : har alltid trodd dem var forskjellige

Vet du hvorfor det er forskjellig bensintrykk?

 

Kristian har du noen forlag til andre billigere uorginale dyser til vr6, som flower cirka det samme?

Planene mine fremover blir ikke så syke som dine :) men åpne og porte innsug, porte spjeldet, og montere grenrør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBD1 og 2 har helt forskjellige ledningnett, MX3.8xx ECU, samt at spjeldhuset er elektronosk på OBD2. Pluss endel mere, slik som sikringsboks osv. Så 3bar bensitrykk,er slik som de fleste andre VAG fra den tidsepoken hadde.

Hadde kompressor på min for 6år siden. Da sa kompressor produsenten at en måtte bytte opp til 4bar regulator. Foruten chip, var resten av bilen orginal. Det ladet 0.6 bar, og gikk veldig godt. Ga i gjennomsnitt 265hk og 340nm på svinghjulet.

 

Hvis du ikke har noen problemer med dysene, så la de være i fred. De flower mer en nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mistenker en lekk dyse.. og har prøvd redline injector cleaner.

å betale ca 1000kr for 6 flowmatchede dyser tror hvertfall jeg unne motoren med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut dysene og bytt oring på dem :) Koster nok ikke så mye på Møller. Eller få tak i noen brukte dyser fra en annen VR6.

Husk da å bytt pakningene på insuget også. Mange som slurver der, og får lekk på insuget. Og tenker jo aldri at de ikke byttet pakning til 100 kr. De skjønner heller ikke at det er insuget, og bilen går å fjusker.

Gjør det skikkelig. :) Løkke te.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.