Anbefalte innlegg

På jakt etter sommerdekk. 225/40-18 til 2003 Audi A6 2.5TDIQ.

Vil at det sporer minst mulig og lav støy. (Kjører ikke ekstremt hardt)

Hva anbefaller dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Pirelli P7 235/40-18 (orginalt levert på bilen) og disse støyer lite og har også lav rullemotstand. De sporer ikke på min bil og jeg tror dette kommer av at de har relativt buete dekksider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste året har jeg prøvd 4 forskjellige sommerdekk på min i dim. 245/40 (første i 18" og de tre neste i 19"). De første var Pirelli P-Zero Rosso. Veldig stillegående, men sporet veldig.. Pirelli P-Zero var neste, langt sportsligere, men sporet ikke og satt som et skudd på veien. Støyet derimot inni h...... Dunlop SportMaxx har jeg prøvd før og var neste jeg prøvde på bilen. De er absolutt bra, sporer ikke, rimelig bra ift. støy men sikkert andre som er hakket bedre på grep, selv om de absolutt er bra. Disse ble derimot byttet ut pga kast i dekkene og fikk da levert Goodyar Eagle F1 Asymmetric. Dette er nok de beste jeg har prøvd så langt. Veldig bra på støy, sporer ikke og sitter bra på veien. De har nå kommet i en enda bedre utgave, Asymmetric 2, men de var ikke å få i min dim. Vil absolutt anbefale disse. De jeg har slites muligens noe raskt, mens de nyeste skal være bedre på dette. Prismessig ligger de og Dunlop litt under f.eks. Continental, Michelin etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Continental ContiSportContact 3 i forhold til de som er nevnt over?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hankook S1 evo er er de råeste dekka jeg har vært borti når det kommer til sporing, merker ingenting, hverken på 255/40/19 eller 265/30/19! (Har disse dekkene på begge bilene). De er også veldig støysvake og ganske billige. Bra på vått føre også, men de er litt svake når det kommer til stabilitet i svinger ved høy fart. Sikkert p.g.a myke dekksider.

Ellers er Vredestein Sessanta ganske like som S1 EVO dekka, men de har et ganske "tydelig" mønster, noe som ikke alle kanskje synes er like pent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet nettopp fra Bridgestone 225/50-17 Re50 til Conti SC3 i 235/45-17 på '09 A4

Støymessig litt bedre, men største forskjellen er sporing, Conti sporer nesten ikke i hele tatt.

Har Sessanta på gamle-a4n, og de er bedre enn Bridgestone, men sporer mer enn Conti, dog liten forskjell. Er jo 10år forskjell på bilene også...

Truls

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Pirelli P7 Cinturato på S6'en. Lite støy, ingen sporing og jævlig god på våt vei, jeg er kjempe fornøyd. Jeg har 245/45-17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Continental ContiSportContact 3 i forhold til de som er nevnt over?

Jeg har ikke vært imponert over disse ift. støy, har prøvd både Passat, Superb og nyere Golf med disse dekkene i original dimensjon og syntes de støyet. Samme sier en kompis med Passat og disse i 235/35-19.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.