#1 Skrevet September 9, 2011 hallo, var på verksted idag med bilen for eu kontroll, og de fant ut at høyre framhjul og bakhjulslager var gåene. men de skulle ha rundt 6k for å bytte disse 2 lagrene, noe jeg syntes var fryktelig dyrt!!! Er det mye jobb å skifte hjullager? Er det bare å ta av hjul + bremser og nav og så bruke denne : http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Verktoysett-for-forhjulslager/ ?? En kamerat av meg sier jeg må av med fult av ledd, drivaksel må ut og må ta den fra dempern, stemmer det? da er det jo fryktelig mye arbeid! Ved skifte av bakhjulsslager, må man bytte hele navet da? Har tilgang til hyd. presse om det biltema verktøyet ikke fungerer så bra. men vil ikke demontere halve bilen om det ikke er nødvendig: haha : Bilen er en vw bora 1,8 4-motion btw. tusen takk for alle svar:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2011 Fungerer godt å bruke det der verkøyet, har brukt det flere ganger selv På Audi B5 slipper man å løsne på noen ledd eller ut med drivaksler.. Bare å svinge helt over så får man lirka ut drivakselen Jeg bytta hjullager foran på en Golf i sommer (samme plattform som Bora vel?) Og da ble det værre siden det er en bolt utenpå det ytre drivleddet som forlenger alt med 10 cm.. Så da skrudde jeg ut hele drivakselen med de 6-7-8 boltene som står inn i kassa. Forøvrig en enkel jobb om du vet hva som må gjøres Her ser du at vw golf drivledd har fast bolt, med mutter som fester På Audi har man løs bolt som fester i et betydelig kortere drivledd som gjør det enklere å lirke det ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...