#1 Skrevet September 9, 2011 (endret) Hei. Vindusheisen på førerdøra på 3bg'en henger ikke med.. Motoren går, men vindu følger ikke etter. Etter å ha demontert dørpanelet kom en galvanisert hel-dekkende plate frem. Løsnet skruer og pakningslist på denne, men får ikke ut. Etter å ha søkt litt på forumet, finner jeg ut at jeg må senke vinduet noen cm for å løsne glasset. Lettere sagt enn gjort da heisen er gåen Finnes noen nødløsning, eller må jeg (virkelig) borre ut naglene til heisemekanismen? (Heisemekanisme er poppet fast i blekk.plata) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2011 Det er vell heismekanismen som er ødelagt så den må vell skiftes uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2011 sjekk pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2011 Sålenge motoren er skrudd ut kan du jo dra ruta opp/ned?! Er 2 gummipropper på blekkplata, røsk ut de og dra ruta opp/ned til du ser festene. Løsne 10mm skruene og dra ruta helt opp og teip fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2011 Motoren er skrudd fra andre siden av blekket; dvs blekket må av for å ta ut motor. Ruta fikk jeg ikke rikka. Har borra naglene å tatt ut driten nå, var som jeg trudde vaieren som var røket. Har sjekka i delelista nå, ser pinadø ut som jeg må handle komplett plate med rammeverk og motor for å utbedre! Tør ikke tenke på prisen for dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2011 Motoren er skrudd fra andre siden av blekket; dvs blekket må av for å ta ut motor. Ruta fikk jeg ikke rikka. Har borra naglene å tatt ut driten nå, var som jeg trudde vaieren som var røket. Har sjekka i delelista nå, ser pinadø ut som jeg må handle komplett plate med rammeverk og motor for å utbedre! Tør ikke tenke på prisen for dette... Nei, du må bare ha heverten. Trenger ikke motoren. Mener på det er plasser som selger bare wire, men husker ikke hvor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2011 sjekka med vagcat.com og la inn delenr på autoryal http://autoroyal.no/originaldeler/default.aspx?delenr=3B1837461&x=0&y=0 koster 1062 kr.tror vi har rabatt her også gjennom vacn ,tror vi tar et sted mellom 1800 og 2200 kr på jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2011 Søker du på finn.no så finner du en som skaffer til 900,- Husker ikke hva de heter, men holder til på Gran og har mye delebiler av VW og Audi. Fikk min på få dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2011 Søker du på finn.no så finner du en som skaffer til 900,- Husker ikke hva de heter, men holder til på Gran og har mye delebiler av VW og Audi. Fikk min på få dager. Heggen Bil og Karroseri sikkert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 9, 2011 (endret) Supert Takker for alle svar. Men har et spørsmål til, ang. låsekassa på førerdøra. Bryteren som indikerer "åpen dør" er defekt. Var å plukka av låsekassa nå. For meg ser det ut til at det er bryteren som vises på utsiden som er relevant. Vil gjerne ha dette bekreftet før jeg bryter plast-naglene den henger i. Vi har på jobben et bredt sortiment av div. micro-brytere, og denne ligner på øyemål på en av våre Edit: Fant ut jeg hadde rett angående bryter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 10, 2011 Mekonomen har vindushevere til mange biler.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 11, 2011 Kjøpe wire og sukkerbiter på biltema. Demonterte sukkerbitene og brukte innmaten som anker. Vinduet ble godt som nytt Pris ca 80 kr, tid ca 1,5t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...