Defekt vindusheis på Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Hei. Vindusheisen på førerdøra på 3bg'en henger ikke med.. Motoren går, men vindu følger ikke etter. Etter å ha demontert dørpanelet kom en galvanisert hel-dekkende plate frem. Løsnet skruer og pakningslist på denne, men får ikke ut.

Etter å ha søkt litt på forumet, finner jeg ut at jeg må senke vinduet noen cm for å løsne glasset. Lettere sagt enn gjort da heisen er gåen :S Finnes noen nødløsning, eller må jeg (virkelig) borre ut naglene til heisemekanismen? (Heisemekanisme er poppet fast i blekk.plata)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vell heismekanismen som er ødelagt så den må vell skiftes uansett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge motoren er skrudd ut kan du jo dra ruta opp/ned?!

Er 2 gummipropper på blekkplata, røsk ut de og dra ruta opp/ned til du ser festene. Løsne 10mm skruene og dra ruta helt opp og teip fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er skrudd fra andre siden av blekket; dvs blekket må av for å ta ut motor. Ruta fikk jeg ikke rikka. Har borra naglene å tatt ut driten nå, var som jeg trudde vaieren som var røket. Har sjekka i delelista nå, ser pinadø ut som jeg må handle komplett plate med rammeverk og motor for å utbedre!

Tør ikke tenke på prisen for dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er skrudd fra andre siden av blekket; dvs blekket må av for å ta ut motor. Ruta fikk jeg ikke rikka. Har borra naglene å tatt ut driten nå, var som jeg trudde vaieren som var røket. Har sjekka i delelista nå, ser pinadø ut som jeg må handle komplett plate med rammeverk og motor for å utbedre!

Tør ikke tenke på prisen for dette...

Nei, du må bare ha heverten. Trenger ikke motoren.

Mener på det er plasser som selger bare wire, men husker ikke hvor. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du på finn.no så finner du en som skaffer til 900,- Husker ikke hva de heter, men holder til på Gran og har mye delebiler av VW og Audi. Fikk min på få dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du på finn.no så finner du en som skaffer til 900,- Husker ikke hva de heter, men holder til på Gran og har mye delebiler av VW og Audi. Fikk min på få dager.

Heggen Bil og Karroseri sikkert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert :) Takker for alle svar. Men har et spørsmål til, ang. låsekassa på førerdøra.

Bryteren som indikerer "åpen dør" er defekt. Var å plukka av låsekassa nå. For meg ser det ut til at det er bryteren som vises på utsiden som er relevant. Vil gjerne ha dette bekreftet før jeg bryter plast-naglene den henger i. Vi har på jobben et bredt sortiment av div. micro-brytere, og denne ligner på øyemål på en av våre :)

Edit: Fant ut jeg hadde rett angående bryter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen har vindushevere til mange biler....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe wire og sukkerbiter på biltema. Demonterte sukkerbitene og brukte innmaten som anker. Vinduet ble godt som nytt :) Pris ca 80 kr, tid ca 1,5t :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.