#1 Skrevet September 9, 2011 Hei Lurer bare på sånn i farta om det har no å si om det sitter en person i passasjersetet, for at den også skal løses ut? Eller løses begge ut, selv om det kun er føreren av bilen, i bilen, i en kollisjon? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2011 Jeg vil tro at begge løses ut uansett, ellers så hadde man ikke hatt bruk for en bryter til å koble ut høyre side hvis man skal frakte baby i babysete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2011 Jeg vil tro at begge løses ut uansett, ellers så hadde man ikke hatt bruk for en bryter til å koble ut høyre side hvis man skal frakte baby i babysete. tror ikke airbag på passasjerside løser seg ut uten at det sitter noen i setet. er jo sensor i setet som registrerer om det sitter noen der, og grunnet til at en ønsker å koble ut en airbag når en skal ha barnesetet foran er jo opplagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2011 tror ikke airbag på passasjerside løser seg ut uten at det sitter noen i setet. er jo sensor i setet som registrerer om det sitter noen der, og grunnet til at en ønsker å koble ut en airbag når en skal ha barnesetet foran er jo opplagt. Må være en veldig fintfølende sensor da, som merker en vekt på bare 6-7 kilo (baby og barnesete). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2011 Må være en veldig fintfølende sensor da, som merker en vekt på bare 6-7 kilo (baby og barnesete). ja, det er det...hos flere av bilene jeg har hatt har en liten pose med litt matvarer vært nok til at bilen tror at det sitter noen i sete, og begynner å hyle om at "personen" må ta på seg belte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2011 tror ikke airbag på passasjerside løser seg ut uten at det sitter noen i setet. er jo sensor i setet som registrerer om det sitter noen der, og grunnet til at en ønsker å koble ut en airbag når en skal ha barnesetet foran er jo opplagt. Veldig selvmotsigende Så lenge den ikke er fysisk deaktivert (nøkkel) så tror jeg begge løser ut. Er en føler i der framme som løser ut, så ved sidekollisjon er det ikke garantert at den løser ut. (Hva jeg tror ihvertfall) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2011 Det najib sa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2011 Veldig selvmotsigende Så lenge den ikke er fysisk deaktivert (nøkkel) så tror jeg begge løser ut. Er en føler i der framme som løser ut, så ved sidekollisjon er det ikke garantert at den løser ut. (Hva jeg tror ihvertfall) sensor i setet registrerer vekt, ergo en person sitter i setet----> airbag løser seg ut ved kollisjon sensor i setet registrerer ikke vekt, ergo er setet tomt ----> airbag løses ikke ut ved kollisjon sensor i setet registrerer vekt, ergo en "person" i setet, men i dette tilfellet er det et barn i barnesete hvor vi ikke ønsker å løse ut airbag ----> airbag kobles ut ved hjelp av bryter i hanskerom og vil ikke løses ut ved kollisjon selv om det er noen som sitter i setet. t-skje værsågod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 10, 2011 Er sant det som Morten sier. passasjer airbagen skal bare utløses om det sitter noen i setet. er en ganske følsom veksensor ja, og det er derfor en har mulighet til å koble den ut i tilfelle det skulle være eit lite barn i setet. Avhengig av kor stor kolisjonen er, og hvor på bilen skaden inntreffer så utløses ikke alle airbager for det om. Kan jo selfølgelig og være en feil i kretsen som får airbagen til å utløse. Vet om eit tilfelle der en bekjent traff en "hindring" i veien med begge venstre felgene i ca 30-40km/t. Var ingen passasjer i setet, men airbagen i setet utløste seg for det om, så der har det nok vert en feil i kretsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 10, 2011 Allright, dette er good! Takk for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...