#1 Skrevet September 10, 2011 Har montert Sachs clutch og massivt svinghjul i min Vento løpsbil med AGU motor fra en 1998 A3. Nå vil den ikke fri skikkelig ut. Noen som har opplevd noe slikt? Kan det være at denne clutchen skulle hatt annet utløserlager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2011 Jeg spør bare dumt: du har lufta clutchen med trykkluft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2011 Syns ikke det var så veldig dumt spørsmål...... Men, nei det har jeg ikke. Hadde ikke utstyr til det på Vålerbanen. Var innom Roger på Flissundet Motorservice på vei hjem fra banen ,Lørdag ettermiddag, og han sa da at de hadde hatt noen de måtte schimse ut trykkplata på for at den skulle fri ut helt. Fikk med en neve med schims. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2011 I haynes står det nemlig at clutchen må blødes med trykkluft da designet/konstruksjonen gjør at du ikke kan pumpebløde slik som på mange andre. Dette da på tilhørende kasse til agu, med hydraulisk clutch, som jeg regner med at du har? Jeg har samme motor og bytta til enkelmasse og clutchmasters tidligere i sommer. Bløda med trykkluft og der fungerer det finfint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2011 Da gjør jeg ett forsøk på lufting før jeg river ut kassa ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2011 Krysser fingra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2011 Legg gjerne inn en oppdatering når du har prøvd Cato 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 26, 2011 Et trix jeg pleier å bruke for å lufte clutch er å sette trykk på systemet, for å deretter sette på en silikonslange på nippel på slavesylinderen. Putt deretter andre enden av slangen i kjeften og sug alt du orker. deretter åpner du luftenippelen til du kjenner at vakumet minker i slangen. Det går stort sett bra uten å få bremsevæske i kjeften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 26, 2011 Jeg lufter tilsvarende clutch ved å sette en slange fra toppen av venstre bremsecalipper til luftenippelen på clutchen. Og pumpe mange ganger på bremsen. Greit å pumpe vekk gammel bremseveske fra caplipperen i en flaske først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...