Tiltak før langtidslagring A5 3.0 TDI i tre mnd. I vinter.

Anbefalte innlegg

Noen som VEIT?

Jeg hadde min A5 på service hos Møller Fredrikstad for noen måneder siden. Jeg viste at jeg skulle ut å reise i vinter. Så jeg spurte vedkommende som leverte ut nøkkelen til bilen når jeg hentet den om hva jeg burde gjøre. "Det er godt beskrevet i håndboken til bilen." sa vedkommende.

Har lett, lest og gransket brukerhåndboken til kjøretøyet. Men ingen som helst setning om hvordan jeg bør gjøre dette..

Kan noen hjelpe meg? Orker ikke elektriske eller mekaniske problemer med bilen når jeg kommer tilbake. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør i det minste montere på en vedlikeholdslader på batteriet, ellers anbefaler jeg at du du fyller opp tanken før du parkerer bilen, så unngår du kondens i drivstoff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne også sette bilen på bukker, for en bil skal ikke stå for lenge, setter du den på bukker henger jo alt fritt i lufta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler IKKE å ha bilen løftet på bukker. Foringer vil da bli "lagret" i spenn, og levetiden redusert. De som har bilen på bukker gjør dette for å unngå misdannelser i dekkene.

Edit: Fyll opp tanken, bytt gjerne olje, sørg for at bilen er ren utvendig, og tørr innvendig. Ha vinduer på gløtt om den står innendørs. Bruk gjerne vedlikeholdslader. Ikke koble fra batteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av hvor den lagres, kjøp en fuktsamler på biltema

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje rulle bilen opp på slike bukker som du setter bak dekkene, for så å kjøre oppå dem, for å holde bilen over bakkenivå? :)

Da vil jo fortsatt foringer o.l være riktig spent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll maksimalt dekk trykk og litt til,da slipper du at bilen danser cha cha etter 3mnd stilstans og hiv på en vedlikeholdsladder som nevnt.Skal bilen stå kjølig sjekk at vinduspyler vesken er strek nok slik at den tåler noe frost evt tømme tank.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sett den her hos meg du Joakim. Skal passe godt på den for deg jeg : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sett den her hos meg du Joakim. Skal passe godt på den for deg jeg : smil :

Tipper vel den er driftsvarm når den hentes også da? :P

Det med max trykk i dekkene er lurt. Det vet jeg er normalt med folk som f.eks. vinterlagrer Ferrari og andre sommerbiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.