Coming home funksjonen fungerer ikke..?

Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål angående coming home funksjonen på lysene mine som jeg håper noen kan svare på..

Jeg vet det er en sensor som bestemmer når dette skal fungere og ikke, det er greit nok.

Leaving home funksjonen fungerer så fint som bare det, når jeg låser opp bilen for å kjøre på jobb på kvelden slår lysene seg på så det er mulig å se hvor man går..MEN..Når jeg kommer hjem så forblir ikke lysene på..Jeg trodde dette var meningen med coming home..? Har prøvd å blinke med lysene da jeg leste et sted at det fungerte på noen biler, men hos meg har det ingen funksjon..

Hvordan skal dette fungere, og har jeg noe feil med min funksjon..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Passat (2007 1.9TDi) så er denne funksjonen koblet opp mot bryteren for lys. (Den til venstre for rattet).

Når bryteren er satt slik at instrumenbelynsing er på, så forblir lyset på i ca. 10 sekunder etter jeg låser bilen.

Om bryteren er satt på O (AV) virker leave home, kun når det er mørkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan konfigureres i kjørecomputeren. Og som Tor sier, så må lysebryteren stå helt til høyre eller på auto funksjonen for at det skal fungere.

Husk at nedtellingen begynner fra du tar ut nøkkelen og ikke når du låser bilen. Så hvis du somler med å ta ut bagasje så slukker lyset seg før du kommer deg hjem. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og på Tiguan feks ihvertfall 2010 mod så må du dra i langlyshendelen for at de skal gå på men det funker uansett hvilken posisjon bryteren har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bryter står alltid i auto.. :)

I følge computeren skal lyset stå på i 30 sekunder etter at jeg tar ut nøkkelen, men lysene slår seg av med en gang jeg stopper bilen..

Har også prøvd dette med å dra i langlyshendelen, men uten resultat..

Er det noe annet som kan virke inn på denne funksjonen? Foruten lyssensoren og det som står i computeren..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er for lyst ute, så slå ikke denne funksjonen seg på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk bil..

Og jeg regner med det er mørkt nok når leaving home fungerer..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye forsking i gårkveld fant jeg endelig ut hvordan dette skal virke på min bil..

Etter jeg har parkert og slått av tenninga, men ikke tatt ut nøkkelen, må jeg blinke med langlysene en gang.

Når jeg da åpner døra slår lyset seg på igjen, og timeren starter når siste dør på bilen er lukket..

Ikke bare bare å være sjåfør på en moderne bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal ikke trenge å gjøre det. så lenge brytern din står i auto så skal dette fungere. jeg ville nok tatt meg en tur på møller for det er ikke riktig sånn det er hos deg nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka med Møller og det skal være sånn..Det er visst gjort endringer i 2009(?) på akkurat dette..

Men nå vet jeg i allefall hvordan det fungerer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.