VAG-Com noob søker hjelp!

Anbefalte innlegg

Har ikke noe erfaring med vag-com men nå tenkte jeg å teste kabelen jeg har liggende. Det er en billigkabel fra kina, men skal fungere etter det jeg har hørt. Hva trenger jeg av programvare? Er det et problem at jeg kjører windows 7?

Jeg innstallerte et program jeg lastet ned fra ross-tech i går, en betaversjon. Men fikk ikke kontakt med bilen. Bilen jeg forsøker å koble til på er en Audi A3 8P - har i tillegg to Passat 3BG 2001 mod som jeg skal feilsøke..

Håper noen kan komme med tips til hvordan jeg kan få til dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med vag-com men nå tenkte jeg å teste kabelen jeg har liggende. Det er en billigkabel fra kina, men skal fungere etter det jeg har hørt. Hva trenger jeg av programvare? Er det et problem at jeg kjører windows 7?

Jeg innstallerte et program jeg lastet ned fra ross-tech i går, en betaversjon. Men fikk ikke kontakt med bilen. Bilen jeg forsøker å koble til på er en Audi A3 8P - har i tillegg to Passat 3BG 2001 mod som jeg skal feilsøke..

Håper noen kan komme med tips til hvordan jeg kan få til dette:)

Du må nok ha en eldre versjon av programmet tenker jeg. Prøv 3.x (tror jeg).

Anbefaler deg dog å bruke Ross-tech sin original-kabel da kinautgaven kan skape mer hodebry enn glede.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha meg ross-tech kabel men er en bekjent som trenger akutt hjelp til å få lest av noe feilkoder.. så jeg tenkte å forsøke med denne kinakabelen. version 3. ettellerannet ja, men funker den til Win 7?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha meg ross-tech kabel men er en bekjent som trenger akutt hjelp til å få lest av noe feilkoder.. så jeg tenkte å forsøke med denne kinakabelen. version 3. ettellerannet ja, men funker den til Win 7?

Det var et godt spørsmål. Jeg har bare brukt kinakabel med XP. Finner du kabelen med ny versjon? (om du kjører test via USB fra options)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror at jeg fant kabelen ja, men fikk ikke kontakt med bilen (på den nye versjonen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror at jeg fant kabelen ja, men fikk ikke kontakt med bilen (på den nye versjonen)

Ok, no response from controller? Samme hvilken modul du valgte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modul? Jeg er helt grønn på dette området. Kabelen er koblet til bilen, jeg kjører test og får opp portstatus OK og Interface NOT FOUND

Hmmm... er det noe annet jeg må gjøre enn å skru på tenningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modul? Jeg er helt grønn på dette området. Kabelen er koblet til bilen, jeg kjører test og får opp portstatus OK og Interface NOT FOUND

Hmmm... er det noe annet jeg må gjøre enn å skru på tenningen?

Ok, modul = hvilken hjerne du prøver å koble deg til.. F.eks. Engine, ABS, airbag, osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Softwaren til billig kabelen har jeg aldri fått til og fungere på windows 7, uansett hva pokker... så har måtte kjøre XP mode med en viretuell xp maskin..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får prøve å sette opp virtual xp på win 7 her da - tror jeg fant en oppskrift ett sted på nettet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil kun komme inn på motor med billig kabel uten lisens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner vag-com på thepiratebay, funker i hvert fall til å resette service varsel, og lese av dieselpumpe-timing på min bil, omtrent det eneste jeg har testet med den billigkabelen...

Edit: bruker forresten win 7 uten problemer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.