#1 Skrevet September 11, 2011 Hei Noen som har prøvd å fjerne det oransje glasset til blinklys i hovedlampa på a6 2004 c5? Mulig det bare er å ta av glasset på hovedlampa, men må man av med front fangeren? Kanskje det virker idiotisk å spørre, men jeg gidder ikke å finne opp kruttet 2 ganger Så jeg er lykkelig med alle tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2011 du må nok varme opp lampa og ta av glasset for å komme til deen...man kan få av lampa uten å ta av fangeren men det er så kronglete at det går lettere og fortere og ta av fangeren desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2011 (endret) du må nok varme opp lampa og ta av glasset for å komme til deen...man kan få av lampa uten å ta av fangeren men det er så kronglete at det går lettere og fortere og ta av fangeren desverre OK, men lampa mi har clips, altså løst plastikk-glass? Får ta av fangeren da, en dag det ikke regner! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2011 OK, men lampa mi har clips, altså løst plastikk-glass? Får ta av fangeren da, en dag det ikke regner! Jeg er flau over min egen lille tålmodighet..... Case closed 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2011 Jeg er flau over min egen lille tålmodighet..... Case closed hehe...er den ikke limt og har 4 klips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2011 hehe...er den ikke limt og har 4 klips? Ja, og så er det oransje pære..... Så nå får alle noe å le av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2011 Ja, og så er det oransje pære..... Så nå får alle noe å le av hvis du har tatt ut lampa så kan man løsee opp limet ved å legge lampa i stekeoven på 80 grader eller bruke varmluftpistol og løsne glassene forsiktig... ingen ler av deg vettu:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2011 hvis du har tatt ut lampa så kan man løsee opp limet ved å legge lampa i stekeoven på 80 grader eller bruke varmluftpistol og løsne glassene forsiktig... ingen ler av deg vettu:) Tror han mente at det ikkje er oransjt glass på hovedlyktene på facelift, er vertfall ikkje det på min, er oransje pære, så skifter du blinklyspæra til ein chrom feks så ser du ikkje oransje når du ikkje blinker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2011 A6 C5 har ikke oransje glass over pæra, det er bare oransje pærer, så det man trenger er pærer med sølvbelegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2011 hvis du har tatt ut lampa så kan man løsee opp limet ved å legge lampa i stekeoven på 80 grader eller bruke varmluftpistol og løsne glassene forsiktig... ingen ler av deg vettu:) Trenger ikke noe varmepistol, har klips og løst glass på denne premium modellen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 14, 2011 Tror han mente at det ikkje er oransjt glass på hovedlyktene på facelift, er vertfall ikkje det på min, er oransje pære, så skifter du blinklyspæra til ein chrom feks så ser du ikkje oransje når du ikkje blinker. Yep :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2011 A6 C5 har ikke oransje glass over pæra, det er bare oransje pærer, så det man trenger er pærer med sølvbelegg. Ja, fant ut det, var bare litt for kjapp på forumet.... Sykdommen det Men tror jammen meg at jeg må ut med lampa! Da får det heller bare se dumt ut (med oransje gjenskinn)! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2011 Trenger ikke noe varmepistol, har klips og løst glass på denne premium modellen aha..er det derfor lampene på a6 dugger så mye hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2011 aha..er det derfor lampene på a6 dugger så mye hehe Yep, og h... irriterende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2011 Ja, fant ut det, var bare litt for kjapp på forumet.... Sykdommen det Men tror jammen meg at jeg må ut med lampa! Da får det heller bare se dumt ut (med oransje gjenskinn)! Hvorfor må du ut med lampa? For å skifte pære? Isåfall, dette fant jeg ut av på den harde måten på Passaten min. Ikke f***n om jeg fikk til å bytte blinklys pærer, men til slutt fant jeg ut at det er jo tilgang til disse pærene fra hjul-hus. Er et plastikk deksel der som du plukker ut, da kommer du lett til pærene. Kanskje likt på A6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 14, 2011 Kanskje likt på A6? Nei, det er ikke sånn på A6. Det skal i teorien gå å skifte fra motorrommet, men det er trangt. Pæreholderen er rundt 10 cm lang på baksiden for å hjelpe til med skiftet, men det er likevel trangt, spesielt å få den på plass igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 15, 2011 Nei, det er ikke sånn på A6. Det skal i teorien gå å skifte fra motorrommet, men det er trangt. Pæreholderen er rundt 10 cm lang på baksiden for å hjelpe til med skiftet, men det er likevel trangt, spesielt å få den på plass igjen. Ja, nemlig! Jeg skiftet pærer i dag, uten å ta av fangeren /ut med lampa men har ikke ei eneste hel knoke igjen på hendene..... Fikk pokker ikke av støtfangeren, skulle skifte viftereim i tillegg når jeg først hadde av fangeren..... Men setter den på verksted i stedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 15, 2011 For å ta av støtfangeren så må du ta av plata under motoren, løsne innerskjermene i forkant (sett bilen på bukker og ta av hjula) og ta ut de ytre grillene i fangeren. Så skrur du ut to store bolter ved de ytre grillene, og tre eller fire muttere ved skjøten fanger/forskjerm, så er det bare å trekke den frem og løfte av. Har du lyktespylere så husk på slangene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 16, 2011 For å ta av støtfangeren så må du ta av plata under motoren, løsne innerskjermene i forkant (sett bilen på bukker og ta av hjula) og ta ut de ytre grillene i fangeren. Så skrur du ut to store bolter ved de ytre grillene, og tre eller fire muttere ved skjøten fanger/forskjerm, så er det bare å trekke den frem og løfte av. Har du lyktespylere så husk på slangene. Takker! Det var ved de 3 - 4 skruene jeg ikke fant Skal prøve igjen, bare tålmodigheten kommer tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...