#1 Skrevet Mars 30, 2005 Har div småfeil på 80 competition min: 1. Kjøleviftene går "24-7", som i dag tidleg, minus 7 slårpå tenndinga og vifta starter... Denne skal vel kun gå ved "overtemp"? 2. Tomgangen er enkelte ganger 1500 o/min, og andre ganger 500 O/min, og normal andre ganger..? 3.Forbruket er over 1 liter på blandet kjøring... liker det dårli.. Kom med tips.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2005 1 liter mila på blandet kjøring må vel være bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2005 Har div småfeil på 80 competition min: 1. Kjøleviftene går "24-7", som i dag tidleg, minus 7 slårpå tenndinga og vifta starter... Denne skal vel kun gå ved "overtemp"? Hadde samme problemet på min 80 (2.0E ABK), viftene gikk i tide og utide, 24-7 med andre ord. Var nok bare å slå på og av tenningen uten å starte motoren, og dermed gikk viftene i 10min. Det som var årsaken der var en defekt temperaturføler, den som måler temperaturen i området rundt manifolden etc... Vet ikke om akkurat hvordan din motor er utformet, og hvor dine temperaturfølere ligger, men legger ved to bilder av min motor som viser hvor den lå her. Kan kanskje være noe av samme problemet hos deg? Kostet ikke mange kronene hos VAG for en ny... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2005 Det først som slo meg når jeg leste punktene var diverse følere\giver! Angående den ujavne tomgangen kan du ta en titt på denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=6125&page=1&pp=15&highlight=ujevn+tomgang Når det gjelder forbruket, har du sjekket lambdasonen?? Får håpe det er litt til hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2005 Punkt 1 vil jeg tro skyldes at tempsensoren som sitter i radiatoren er defekt. Det er denne som styrer når kjøleviften skal slå inn. Når den går vil viften alltid gå når tenningen står på. Sitter skrudd i bunnen på de fleste radiatorene tilkoblet med en kontakt med 2-3 ledninger. Koster et "par-tre hundre" på merkeverksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...