kjørt i stor vanndam og fått motorstopp

Anbefalte innlegg

kjørte gjennom en tunell på morgenen i dag og i mørket var det en stoooor vanndam som bremset bilen.etter jeg prøvde å starte den så sier det bare et lavt dunk i motoren når jeg prøver å starte den.

 

trenger virkelig hjelp da det er bruksbilen og vår eneste bil og er elendig på å skru og feilsøke selv

 

bilen er en 2000 audi a6 2.7t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den starter ikke? Går den rundtnår du vrir på nøkkel? Gjør den ikke det så høres det ut som hydrostatisk låsing, dvs vann i sylindre, da har du et lite problem, for som regel så kan det få store følgeskader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den starter ikke? Går den rundtnår du vrir på nøkkel? Gjør den ikke det så høres det ut som hydrostatisk låsing, dvs vann i sylindre, da har du et lite problem, for som regel så kan det få store følgeskader

 

deen prøver ikke og starte engang.akkurat som alt er låst..deen startet først når jeg sto i dammen men etter det er det som om hele motoren er låst...falck mente kanskje det gikk ann å ta ut pluggene på deen hvis det var kommet litt vann gjennom luftfilterbokseen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

deen prøver ikke og starte engang.akkurat som alt er låst..deen startet først når jeg sto i dammen men etter det er det som om hele motoren er låst...falck mente kanskje det gikk ann å ta ut pluggene på deen hvis det var kommet litt vann gjennom luftfilterbokseen

 

Ta ut alle pluggene og forsøk å dra den rundt da. Er sylindrene fulle av vann så spruter det ut. Fikk bøyd 2 råder på 2er Golfen en gang pga av hydrostatisk låsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få ut pluggene å dra den rundt på starteren så fort som mulig å be til høyer makter om at det ikke er noen bøyde veivstag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har null tilgang til verktøy her og aner ikke hva jeg skal gjøre her..dønn panikk...og har ei lita jente her som er uber-nedfor da vi var på vei til hennes første drilloppvisning på tusenfryd...

 

haff..skulle virkelig ønske det var noen i området som kunne hjelpe meg altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket luftfilteret før jeg forlot bilen og det var fuktig men virket som om det var minimalt med vann som hadde kommet inn den veien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du åpent filter eller original boks. Selv om bilen har slukt inn vann så er det ikke alltid det er klissvått i filteret etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du åpent filter eller original boks. Selv om bilen har slukt inn vann så er det ikke alltid det er klissvått i filteret etterpå.

 

har orginal boks med greenfilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha vært heftig vanndamm du har kjørt i siden bilen mest sannsynlig har drukna. Skal litt til for og fylle sylindrene med vann egentlig. Står du på vinterbro eller er du hjemme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha vært heftig vanndamm du har kjørt i siden bilen mest sannsynlig har drukna. Skal litt til for og fylle sylindrene med vann egentlig. Står du på vinterbro eller er du hjemme

 

står i fredrikstad...var ca 70 cm dyp dam

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært på vinterbro kunne jeg ha hjulpet deg da jeg skal levere en bil der. 70cm er heftig så spørs om det ikke er din dyreste søndag ever. Bank på hos en nabo og spør pent om verktøy. Noen må da ha verktøy i Fredrikstad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært på vinterbro kunne jeg ha hjulpet deg da jeg skal levere en bil der. 70cm er heftig så spørs om det ikke er din dyreste søndag ever. Bank på hos en nabo og spør pent om verktøy. Noen må da ha verktøy i Fredrikstad

 

har prøvd det før hehe...de fleste her virker litt ukjent med verktøy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde han Falck fjotten hatt litt hue så hadde han tatt dem ut og sett om det kom ut vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde han Falck fjotten hatt litt hue så hadde han tatt dem ut og sett om det kom ut vann.

 

han hadde nok og gjøre tror jeg..var en del andre som også trengte hjelp hehe

 

snakket med en type nå som mente jeg måtte ta ut pluggene og skru av slangene på begge intercoolerne for at vann i de kunne kødde til en del også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en ide og ta av de slangene og se etter. Er du i nærheten av bensinstasjon da. Statoil pleier å ha pluggnøkkel verktøy i salgshylla si. Jeg jobber på Asko Øst i vestby og vi supplerer Statoil,Shell og Esso med sånne ting så det er håp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der er jævla kjip. Noen bør dekke de skadene der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at du skulle få så store skader fra vanndammen, håper du klarer å ordne opp i dette og at barna har det bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle jeg ønske og men kommunen fraskriver seg alt ansvar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kasko er jo også greit å ha..:(

 

på så gammel bil?10000 kr ekstra i året og 8000 i egenandel er ikke lønnsomt for en som kan rette og lakkere bil selv;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kasko dekker ikke motorskade, da må man ha kasko+. (Hos gjensidige ihvertfall)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på bilde i avisa ser det ut som du har et annet hjul høyre foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis kom ut for det samme for ikke lenge siden, der sto motoren fast, fikk ikke start. Vi taua den igang, men det endte med havari. dette var på en 2,8 v6. Nå er det motorbytte neste^^

 

Du får ha lykke til, å håpe det ordner seg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.