#1 Skrevet September 11, 2011 Hei, Har en 1988 Audi 80 1.8S som jeg driver og skrur på for å få den eu-godkjent, men sliter litt med bremsene bak (tromler) Når jeg hadde den på eu-kontroll fikk jeg feil på at bremsene bak hang på ene siden. Har byttet hjulsylinder på siden som hang, samt bremsesko og fjærer osv på begge sider. Trodde egentlig at jeg var ferdig, men når jeg skulle flytte bilen etter at den har stått i et par måneder, så stod bremsene bom fast, både på siden jeg byttet sylinder og på andre siden. Var ikke snakk om vanlig bilen-har-stått-lenge-så-bremsene-henger-litt, den var umulig å rykke på. Måtte taue bilen for å i hele tatt få flyttet den fra der den stod, og når jeg til slutt fikk løsnet det så røyk det greit fra clutchen, så det neste blir vel å bytte den Når jeg til slutt fikk løsnet bremsene, så går de rundt, men jeg hører at bremsene fortsatt ligger litt på og gnisser. Noen som har noe idé hva det kan være? Husker at det ble byttet lastventil bak på en annen Audi 80 jeg hadde for noen år siden, kan denne gjøre at bremsene henger på? Gode tips mottas med takk, nå er det like før jeg gir opp hele bilen og kjører den til huggeren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2011 Demonter igjen, og sett det sammen med kobberpasta over alt. Smør godt Funker ikke det vet ikke jeg, virket for meg hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2011 Siden bremsene henger etter så kort tid er det enten pga rust eller så har du gjerne montert noe feil. Eller var det håndbrekksystemet som hang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...