Ettermontere hengerfeste 4F, hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Lurer på å ettermontere hengerfeste på A6'en, og vil gå for originalt.

Jeg ser på ebay.de flere brukte tilsalgs, men det ser ut for meg at det finnes to varianter av det innsvingbare; mekanisk og elektrisk? Stemmer dette, og hva er hva isåfall?

Og hvilket ledningsnett trenger jeg? Ser også at det er en styringsboks, er den i alle biler, eller må den også monteres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ettermontert hengerfeste på en A4 B7 og en MB E320, begge bilene med can-bus og jeg kjøpte begge ved begge anledninger Westfalia avtagbart fra ebay.de (transportsysteme24.de) og har bare gode erfaringer med det.

det følger med alt du trenger for å montere både hengerfeste og elektisk anlegg. Can-bus boks til el.nett medfølger også.

Når alt er montert så må en inn med vag-com å programmere inn hengerfeste på noen moduler for å få ting til å snakke sammen...det vil også ligge en feil i vag-com på trailermodul, men slik blir det siden det ikke er diagnose på den. alt fungerer som det skal ellers

ser du auksjonene til transportsysteme24.de så ligger det linker til monteringsanvisning både til ledningsnett og til selve hengerfeste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kjenner til, så var det bare én type innsvingbart hengerfeste. Det er mekanisk på min, men selve låsefunksjonen er elektrisk. Det er en spak på venstre side ved navi-enheten etc. som man vrir på for å låse opp. Så tar man tak i hengerfestet og drar det opp i posisjon, hvor det låses automatisk. Når det skal inn igjen er det også en manuell funksjon med automatisk/elektrisk låsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.