regler rundt godkjenning av senkesett og originale xenonlys

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg etterhvert skulle skrive inn senkefjører i vognkortet på min 07 touran.

Denne har xenonlys originalt.

 

Er det krav til justering av xenonlys ved godkjenning eller er disse selvjusterende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de originalt, så skal de være selvjusterende. Er ihvertfall det jeg har hørt, hvis man skal få det godkjent, pluss lyktespylere selvfølgelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg etterhvert skulle skrive inn senkefjører i vognkortet på min 07 touran.

Denne har xenonlys originalt.

 

Er det krav til justering av xenonlys ved godkjenning eller er disse selvjusterende?

 

kan vel hende du må ta grundinnstilingen på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må mest sannsynlig grunnstille de først.

 

Edit: Egil kom før meg der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, og denne grunninnstillingen er noe ethvert gjennomsnittlig verksted kan ta seg av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke bare mest sannsynlig, men en MÅ justere lampene opp litt, bruk apperat hos bilverksted, men husk å sette lampene i grunninnstilling før en justerer på skruene og lagre innstillingene etterpå....dere må huske på at selv om det er automatisk justering på lys, så tar den kun hensyn til forholdet mellom foraksel og bakaksel. når en senker bilen vil lyskjeglen komme lengre ned og en vil få en følelse av at lyset går rett ned i bakken og dårlig sikt som resultat

 

står bedre forklart her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

god link - skal forhøre meg hos det lokale verkstedet om de takler dette!

hjertelig takk for innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.