Passat 2,0 TDI 140hk BKP fjusker

Anbefalte innlegg

min 06 Passat 2,0 tdi 140hk BKP fjusker under kjøring, merker det ikke hele tiden.

Det kommer ved 1800 - 2200rpm, når man ligger på jevnt turtall. Gir man gass når den fjusker så slutter det.

Det føles som om motoren suger luft, merker det oftere når man kjører på cruise control.

Noen som har vært borti dette eller vet hva feilen kan være?

Det er bytta 1 dyse og ledningsnett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har en EGR ventil som begynner og fjuske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke være regenerering av dieselpartikkelfilteret som foregår akkurat når den fusker da?

er det noe som skjer 1 gang pr dag, en gang pr uke, en gang pr mnd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke være regenerering av dieselpartikkelfilteret som foregår akkurat når den fusker da?

er det noe som skjer 1 gang pr dag, en gang pr uke, en gang pr mnd?

det er ikke dieselpartikkelfilter på denne typen :)

Hvis jeg bruker bilen hver dag så skjedde det ca 1 gang i uken i førsten, men nå så skjer det på hver kjøretur over 1 mil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har en EGR ventil som begynner og fjuske.

Det kan hende det er, bilen har gått ca 167.000km.

Synes også at det ryker svart av den hvis jeg driver og lukeparkerer f.eks. men vet ikke om det er normalt på denne typen motor. (akkurat som det får mye diesel)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Akkurat det med at den ryker svart når man f.eks driver og parkerer har jeg sett på svigerbror sin passat også. Det er også en BKP. Den er dog ikke plaget med noe fjusking forsåvidt.

Jeg har vært med på EGR bytte allerede på 80T km, da elektrisk type. Den ville også fjuske som du beskriver. Husker ikke om det er vakum eller elektrisk på din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Akkurat det med at den ryker svart når man f.eks driver og parkerer har jeg sett på svigerbror sin passat også. Det er også en BKP. Den er dog ikke plaget med noe fjusking forsåvidt.

Jeg har vært med på EGR bytte allerede på 80T km, da elektrisk type. Den ville også fjuske som du beskriver. Husker ikke om det er vakum eller elektrisk på din.

ok, kan være at de får mye diesel når man driver med sånn kjøring :)

hvis det er skru kobling på eksos røret inn i egr ventillen, så kan man kanskje evt prøve å tette det med ei plate først da for å kjenne om det er noen forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du er garantert motorlampe om du blender av EGR på denne desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.