Kan man skifte ut en defekt kamlagerbukk på 2,2 20VT topplokk?

Anbefalte innlegg

jeg trenger en cambukk som skal stå på venstre cam helt framme. ( den smale som står foran tannhjulet ) min knakk under montering, hvis noen har så hadde det hvert fint hvis dere kunne ringt eller sendt meg en melding/pm.

93204877

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel vere heldig om du får tak i en ny en som passer..? Må vel linjeborres/hones de toppene her, med lagerbukker fastmontert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er godt mulig har hørt flere som har sagt at siden det er den lengst framme så er det ikke så kjempe farlig. men jeg har en onkel som jobber på et maskinerings verksted så jeg har lurt litt på om jeg skal ta med den gamle da skåla er hel og få han til og lage en ganske nøyaktig kopi

Edit: og hvis jeg kan spørre, jeg har prøvd og se både her og på google. men hva er linjehoning? vil du ikke da lage større distanse mellom alle de andre kam bukkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar det er for å fjerne ujenvheter og ovalitet, samt å bedre smøreegenskapene(ref. sylinderhoning).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er dette i ferd med å bli en fin diskusjonstråd fremfor kjøpstråd, så da får vi vel snart flytte den tilbake til teknisk;)

Før linjeborring/honing så kan man slipe ned bunnen av bukkene slik at hullet blir litt trangt (og en aning ovalt), da blir hullet perfekt etter maskineringen. Det er for å få hullene på linje og få dem helt runde. I lakgre uten løse skåler slik som i toppen din så kan det også gjøres for å lage pene lagerbaner dersom de har vært skadd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jeg gikk ut ifra at ingen ser på ønskes kjøpt forumet når de har en gåen topp for og se om noen trenger den var derfor jeg først la den på teknisk mekanisk,

men jeg har levert den gamle bukken til et mekanisk verksted som skal lage en nøyaktig kopi av den så denne kan vell egentlig lukkes nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alle til topp og bunndel om du trenger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.