Abs slår inn hele tiden (A4B5'99)

Anbefalte innlegg

Skiftet nettopp bremser bak (skiver og klosser). Nå sliter jeg med at ABS'en slår inn hver gang jeg bremser.

Alt ble skiftet, utenom abs-ring og abs sensor, har jeg ødelagt noe her? Tørket forsiktig av sensoren, kan denne være så lett å ødelegge? For øvrig så var abs-ringen bra rusten.. Jeg vil tippe på en av de to!

Eller kan det være noe annet?

Hjelp mottas med stor takk!!:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde en bil med samme symptomer å då viste det seg at bakbremsene ikke fungerte som dem skulle husker ikke om det var kalipperene som hang eller om det var noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørking skaper ikke slike problem, heller feil avstand mellom sensor og pulshjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørking skaper ikke slike problem, heller feil avstand mellom sensor og pulshjul.

støtter den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, som sagt så er jo halve abs-ringen rustet vekk (i tykkelse). Men jeg har kjøpt nye, så blir byttet da. Kommer en update etter det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du en feilkode sjekk tipper jeg du får opp feil på sensoren(e). Disse abs-ringene tåler ikke mye før de begynner å tulle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør måleblokk verdier i Vag-com for å sjå vilket hjul feilen ligger på. Da slepper du å bytte på evt begge sider.

Trulig abs ringene som er problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var abs-kransene som var problemet hos meg!

Skiftet dette i går, og nå er bilen bra igjen:D

Takk for all hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.