HJELP! S4'en Stoppa! DØD!

Anbefalte innlegg

Hei! : eek :

 

Trenger litt hjelp til å få liv igjen i bilen min.

Har fungert problemfritt heilt til eg skulle heim frå jobb i dag.

 

Da merka eg at den var til u fuska litt på pådrag, og gjekk ikkje like mjukt som vanleg. Prøvde å gi på å holde auge med AF-meteret, og bilen gjekk mykje magrare enn normalt 14+ ved pådrag.

 

Da stoppa eg ved 'mekkelokalet' vårt for å prøve å rense kontaktet inn på LMM, da dette har hjelp ved nølende gange før.

Motoren gjekk fint når eg stoppa den utanfor verkstaden, men har ikkje klart å starte den etterpå.

 

Starteren drar lett rundt. Bilen tenner eit par ganger, så vill den ikkje meir.

Prøver på nytt, så tenner den eit par ganger, og dør vekk igjen.

 

Har forsøkt følgende:

- Skifta LMM, : nei :

- Bytta Tenningsmoduler. : nei :

- Rensa alle kontakter på torpedovegg, og ellers i motorstyringa. : nei :

- Tatt opp coilpakka, og "inspisert" : nei :

 

Treng bilen, så dette må finnes ut av FORT.

 

Nokon som har vert borti lignande?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren drar lett rundt. Bilen tenner eit par ganger, så vill den ikkje meir.

Prøver på nytt, så tenner den eit par ganger, og dør vekk igjen.

 

Har du tilgang på VAGCOM hadde dette vært enklere selvsagt, men akkurat dette med at den tenner til et par ganger og dør har jeg hatt selv, og da var det hallgiveren som hadde tatt kvelden. Men det kan jo også være bensinpumpa, sjekka at den går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver vil jeg tippe, sitter vel giver på svinghjul og på kamdrevet.

Det på svinghjul har tendens til å løsne, bilen vil fortsatt harke og gå, men stopper du vil du ikke få start igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min røk bensinpumpa, ligner litt på det du sier her Odd, mål den, du tar bare opp dekselet over lokket i bagasjerommet, og får en som kan måle til å gjøre det...

 

jeg kunne ikke høre min pu,pe i det hele tatt etter jeg bytta heller...

 

Lykke til uansett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste posten litt nøyere nå...

 

ser du har afr meter og at dette viser høye verdier.

 

betyr ikke at bilen går magert nødvendigvis det, har den tenningsfjusk vil uforbrent oksygen øke afr verdiene drastisk

 

bare ett tips ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strømmer på med tips her...

Fleire ønskes.

 

Ser ut som det er bensinpumpe/hallgiver som går igjen her.

 

Får få ein verkstad til å måle bensintrykk for meg. Løsna på slangen inn på filteret, og der var det bra tykk, men kor mykje det er jo usikkert.

 

Dette er det første AAN motoren med "fordeler" med hallgiver bak på blokka.

Regner også med at det er ein på svinghjulet ja.

Kva er det som løysner. Føleren, eller tappen på svinghjulet?

 

Skal sjå på den i morgon kveld, så alle tips mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vist tappen som oftest løsner, men den kan fort ødelegge sensoren og

 

men aldri sett dette selv, bare hørt om....

 

bensinpumper er jo ofte "funker / funker ikke"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er tappen så kan me jo sveise på ny tapp på mitt svinghjul med det samme :)

 

Enig med Ole her, Bensin pumpe er som regel fungerende eller død...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er og forsåvidt enig i det, men saken er at bilen min stoppa, så trodde jeg det var plughettene som var dårlige, skrudde opp disse og rengjorde dem, for så å få startet bilen og kjørt to tre km. til, før den døde en gang til, dette skjedde nok en gang, bare jeg ventet fem minutter, så en bensinpumpe har ingen fast mønster på hvordan de dør vekk!! (min hadde nå ivertfall kramper)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tappen på dobbeltmassesvinghjulet er en kraftig sak, den løsner nok ikke så veldig lett. Verre på de andre svinghjulene som bare har en tynn liten pinne. Den forsvant på min 200 20v, da startet ikke bilen i det hele tatt. Hvis en av hallgiverne streiker blir det ikke gnist i det hele tatt, da vil den ikke "nesten" starte og så stoppe igjen, da blir den helt død..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte innom verkstaden på veg til jobb i dag. Og da starta bilen igjen. :)

Gjekk så og si normalt. Hadde eit par fusk.

Mistenker bensinpumpe. : syk :

Nytt bensinfilter er henta på Møller.

Skal kjøre diagnose i kveld.

 

Så eit spørsmål:

Dersom eg må skifte pumpe, så ville eg gjerne hatt ei som var ein modell større, sia eg er heilt i grennseland av kva den klarer å levere nå.

Finst det ei større pumpe som kan monteres i tanken som denne. Uten å måtte modifisere alt for mykje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har konstatert def. pumpe (eller strøm til pumpe. har ikkje sjekka da enda men regner med det er pumpa).

Kom ingen bensin når eg prøvde å starte nå i kveld.

Kjørte diagnose, og der var kun den vanlege feilen: Max ladetrykk overskredet.

Så da må eg ha ny pumpe. : bråk :

 

godt 1900,- kr på VAG. for org. : ja :

På lager i OSLO. : ja :

 

Men er på jakt etter større.

Nokon som veit kva som kan passe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har konstatert def. pumpe (eller strøm til pumpe. har ikkje sjekka da enda men regner med det er pumpa).

Kom ingen bensin når eg prøvde å starte nå i kveld.

Kjørte diagnose, og der var kun den vanlege feilen: Max ladetrykk overskredet.

Så da må eg ha ny pumpe. : bråk :

 

godt 1900,- kr på VAG. for org. : ja :

På lager i OSLO. : ja :

 

Men er på jakt etter større.

Nokon som veit kva som kan passe?

Bosch pumper med 044 til slutt skal visst være grom-saker men vet ikke om de er bolt-on på S4. Har du hørt med Jonus ?? Vet han brukte 2 stk K-jet pumper kobla i serie (eller paralell?) på den hvite 80en han hadde før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en tråd et sted om bytte til 044 pumpe her et sted. Virket ikke som det var noe større problem å få inn den i tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom hallgiver er død får ikke bensinpumpereelet signal heller, er iaf sånn på de fleste motorer.

 

Men diagnosen skulle jo oppdaget om hallgiver ikke fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra ting ordner seg!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom hallgiver er død får ikke bensinpumpereelet signal heller, er iaf sånn på de fleste motorer.

 

Men diagnosen skulle jo oppdaget om hallgiver ikke fungerer.

 

Hmm!

 

Der har du eit poeng.

Skulle kansje tatt å sjekka om det var spenning til pumpa.

 

Får jo alltid feilmelding på hallgiver når motoren ikkje starter. Siden den ikkje går rundt...

 

Ny org. pumpe er uansett på vei. Får på Mandag. Så da får me håpe diagnosen var rett da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen gikk det? Fikk du løst problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.