Trenger hjelp til oversettelse av TUV til godkjenning av senkesett !

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Trenger hjelp til oversettelse av punktene i TUV som er viktige for godkjenning av senkesett !

 

Bilen det er snakk om er en golf V GTI om det skulle være av betydning :)

 

Tilleggsspørsmål :

 

* I dokumentet står det noe om felgkombinasjon og 7,5x17 + 225/45-17 - betyr det at jeg kun kan godkjenne senkesettet om jeg har den kombinasjonen av dekk/felg ?

 

* Bilen min har orginal exenon, er det da krav til lysjustering ? Eller tar høydejusteringen seg av den biffen ?

FKVW16_43 VW Golf V-Golf Plus-Jetta.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd google translate? Det går fint å oversette et helt dokument. Blir selvfølgelig ikke helt korrekt oversatt til norsk, men ting lar seg tyde. Du kan også se om det feks. blir bedre oversatt til engelsk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du oversette? Dersom kontrollørene ikke forstår dokumentet, må det gjerne oversettes av en godkjent oversetter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd google translate? Det går fint å oversette et helt dokument. Blir selvfølgelig ikke helt korrekt oversatt til norsk, men ting lar seg tyde. Du kan også se om det feks. blir bedre oversatt til engelsk.

 

Litt dårlig forklart i posten, men trenger bare essensielle opplysninger, dvs høyde fra senter felg til hjulbue fremme og bak osv.

Mål som jeg trenger for å få justere riktig :)

 

Kan prøve litt med google :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å svare på litt av det du spør om:

Hvis det står oppgitt felg/dekk-kombinasjoner i Tüv dokumentet så stemmer det at det er kun disse som er godkjent sammen med senkesettet...trikset her er jo vise bilen med originalfelger ;)

 

original høydejustering tar kun høyde for forskjell mellom foraksel og bakaksel, og ved senking vil dette være likt, bortsett for at du lyser "rett ned i asfalten", så xenonlampene dine må settes i "grunninnstilling" med diagnoseinstrument og justeres med apparat på bilverksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å svare på litt av det du spør om:

Hvis det står oppgitt felg/dekk-kombinasjoner i Tüv dokumentet så stemmer det at det er kun disse som er godkjent sammen med senkesettet...trikset her er jo vise bilen med originalfelger ;)

 

original høydejustering tar kun høyde for forskjell mellom foraksel og bakaksel, og ved senking vil dette være likt, bortsett for at du lyser "rett ned i asfalten", så xenonlampene dine må settes i "grunninnstilling" med diagnoseinstrument og justeres med apparat på bilverksted.

 

Takk for det :) Må vel ha kvittering på utført "grunninnstilling", så da får jeg ta det på verksted :)

 

Får vise med vinterdekk jeg da :) Men kan en da ikke i ettertid skrive inn andre felger/dekk ? Har planer om å få 8.5x19 i vognkort til neste sommer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viktigste er at du får utført en lysjustering, her er fremgangsmåten for justeringen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne igjen :) I følge KFF 6.1 b)

 

Plassforholdene i hjulhuset må være tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i kontakt med kjøretøydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimale fjæringsbevegelser.

 

Hvor nøyne er de på dette egentlig ? Kan jeg risikere å ikke få godkjent dersom det er muligheter for subbing ? Andre som har godkjent mk5 og felg med lavt innpress ? Har 8,5x19 et 48 nå, og er ikke mye klaring i hjulbuen...

 

Erlend

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekt meg litt med google translate... Ikke fult vellykket, men gir en pekepinn :)

 

2.1 Det er ingen tekniske innvendinger mot bruk av alle standard

Wheel / dekk kombinasjoner, godkjenning av kjøretøyet

det under punktet i Field of aufgeführten Fahrzeugausführungen jeg

er.

2.2 I tillegg til standard 2,1 angeführten Rad/Reifen-

Assemblies, tillatt alle hjul / dekk kombinasjoner bruken

på punktet I. aufgeführten kjøretøyer gjennom en rapport eller en generell

Godkjenning har vist seg å være akseptabelt. Det aufgeführten

Forhold og notater er åpenbare, med unntak av kravet standard

Chassiskomponenter, gjelder.

 

Her står det vel at det vel at annen dim enn 7,5x17 / 225.45.17 kan benyttes ?

 

2.3 Dersom sjekke detaljene i dyrking for å sikre at en klaring

Hjul / dekk kombinasjon til Hjuloppheng og styring deler av minst

Er respektert, 6mm (Se vedlegg 1 VdTÜV Merkblatt751). Den brukte

Hjul / dekk kombinasjon er forbundet med Fahrwerksumrüstung i

Inkluder kultivering med tillatelse.

 

Står det her at 6mm klaring er godjent iflg tùv ?

 

2 Hvis spoilere og Türschwellern, eksos etc. bør den nødvendige

Minste bakkeklaring (se vedlegg 2) ikke faller under werden.Die dynamisk

Bakkeklaring ved inkorporering av chassiset settet ved å øke

Bump reiser reduseres. Ved kjøring over humper, hevelse og Speed ​​puter

er å kjøre forsiktig.

 

Hehe, ved mye senking, kjør forsiktig :P ?

 

EBV

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg fikk beskjed om når jeg var inne med gamle bilen til visning ang senk,

var at så lenge bærende konstruksjon var 11cm over bakken så blei det godkjent. (pga EU-krav)

Men dem målte fortsatt høyden mellom senter felg og skjermbue og skreiv det inn i vognkortet.

Det er i hvertfall min erfaring ang godkjenning av senk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyden er ikke noe problem igrunn. Er godkjenningen med 19"speedline samtidig som senkesettet som bekymrer meg litt, da med tanke på fjæringsveg ved fullt rattutslag.

 

Erlend

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg fikk beskjed om når jeg var inne med gamle bilen til visning ang senk,

var at så lenge bærende konstruksjon var 11cm over bakken så blei det godkjent. (pga EU-krav)

Men dem målte fortsatt høyden mellom senter felg og skjermbue og skreiv det inn i vognkortet.

Det er i hvertfall min erfaring ang godkjenning av senk :)

 

11 cm regelen eksisterer vel ikke lengre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... 8 cm til bærende og 7 til fangere osv. nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg også trodde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 cm regelen eksisterer vel ikke lengre ?

 

Var det jeg fikk beskjed om når jeg var og statensvegvesen i fjor høst.

Men kan godt hende reglene har bllitt endra på nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.