Kobling av ekstralys på Passat

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere ekstralys på Passat'en (3C med bi-xenon)

Må man ha noe spesiellt ledningsnett for å koble opp, eller er det bare å ha ett standard hella ledningssett for ekstralys?

Isåfall, er det lett å finne styrestrøm?

Noen forslag til plassering av bryter inne i bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard ledningsnett skal vel holde lenge :) Det er bare om å gjøre å stjele strøm fra en av de originale ledningene til langlysene.

Det skal visstnok være "OK" å finne, men det er jo trangt om plassen i motorrommet på disse bilene også så helt enkelt å komme til er det sikkert ikke..

Når det gjelder bryterplassering så vil jeg i allefall anbefale på venstre side av rattet et stykke ned på dekselet der. Har hatt det på mine biler i alle år og det er en veldig grei plassering med tanke på å kunne betjene bryteren med venstrehånda som allerede betjener alt av lys. Dessuten er det best plass der også :)

Jeg kjøpte en "ferdig bryter" fra CD-Cardic eller hva de liker å kalle seg i dag. Enkel liten rund bryter i et "krom-etui" med en liten styrekabel ut fra. Denne festes med dobbelsidig tape og du slipper å lage hull i interiøret :)

Hvilke lys har du valgt forresten? Er på jakt etter lys til min 3C også, men har ikke klart å bestemme meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er standard ledningsnett med rele og sikring du MÅ ha.

Er ikke påbudt med bryter, bare ta styrestrøm fra orginale fjernlysa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke lys har du valgt forresten? Er på jakt etter lys til min 3C også, men har ikke klart å bestemme meg...

Ser på Hella Rallye 3003 compact.

Disse er jo på kampanje nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er standard ledningsnett med rele og sikring du MÅ ha.

Er ikke påbudt med bryter, bare ta styrestrøm fra orginale fjernlysa..

Ser bare for meg at jeg lett blender meg selv i snødriv mm. hvis jeg ikke kan koble bort 1000m'ene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser også på compact-utgaver. De passer nok best i fronten. Var og prøvde luminator compact xenon i fronten her en dag og det så ikke feil ut..

Er bare litt redd det ikke er plass nok i huset til å få inn xenonpæra i 3003compact..det gikk såvidt på den normale 3003 husker jeg..

Bryter bør du ha her i nord ja..umulig å kjøre i tett snø med lysene på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt 3003 Compact, så da blir det montering i helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder bryterplassering så vil jeg i allefall anbefale på venstre side av rattet et stykke ned på dekselet der. Har hatt det på mine biler i alle år og det er en veldig grei plassering med tanke på å kunne betjene bryteren med venstrehånda som allerede betjener alt av lys. Dessuten er det best plass der også :)

Det er ikke så mye plass nede på venstresiden.

Der er jo et oppbevaringsrom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken ledning jeg må hente styrestrøm fra?

Ser at hella ledningssettet ikke inneholder en "strømtyv", men heller en slik kabelsko som dette:

http://www.grene.com/shop/action/item_16000_-16_-11769_7847_95606G873705364G42930_900001?ddkey=http:SelectModuleCmd

Er det normalt å kutte ledningen og sette på dette?

Eller finnes det kanskje et rele for fjernlys man kan hente styrestrøm fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere som har sagt at det er enkelt å finne styrestrøm helt sikre på det? På halogen er det greit, for da tenner en egen pære. Med bi-xenon er det bare et spjeld som åpner seg og lar pæra slippe ut mer lys. Har dette spjeldet konstant strøm når fjernlys står på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er akkurat like enkelt på Xenon, som halogen ja. Står strøm hele tia i fjernlysledningen som holder spjeldet oppe. Når strømmen forsvinner detter spjeldet ned igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter spent på å se hvordan dette ser ut på bilen når du er ferdig med å montere :)

Ble det to eller tre forresten..?

Det er fortsatt god plass på venstresida ved rattet..Bryteren kan som sagt monteres med dobbelsidig tape, så den kan faktisk stå på oppbevaringsrommet også uten problemer.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 2. Tenkte jeg ville holde meg innefor lovlighetens grenser.

På venstresiden har jeg ur for webasto også, så det begynner å bli litt dårlig med plass over oppvearingsrommet.. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er lysene satt på bilen, men jeg sliter litt med å finne styrestrøm til dem.

Noen som kan fortelle meg hvilken kabel jeg må koble meg inn på? (Passat 3C med Bi-Xenon)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant strøm i gul/svart ledning som gikk inn på lykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammal post, men prøver... kobla meg på gul/svart ledning, men ekstralys vil lyse konstant. Er alltid strøm på denne ledninga, sjøl uten at fjernlys er på?? Hjelp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.