Hva skjer? ABS Lys og drivverk? 1992 S4 C4

Anbefalte innlegg

Hei der.

Opplevde noe merkelig med min S4 igår. Skulle kjøre ut fra innkjørselen min og merka at det føltes ut som bakre høyre hjul var punktert. : eek : ABS/Aus lyste gult i instrumentpanelet.

Sjekket ut, men der var det luft. Kjørte litt til og føltes som drivleddet var halvvegs av. :confused:

Sjekket igjen hjulet bak. Synes at det var skjevt, som om hjullageret var løst. Rygget da bilen tilbake, samme lydene og følelsen av noe muffens.

I dag og løftet jeg opp bilen med garasje jekken, og fant ingenting muffens. Da jeg senket den ned igjen, virket det som hjulet var beint igjen.. Startet bilen og ABS lyset var borte. Det var og 'punktering/løst lager' følelsen og lydene.

Kjørte ned til 'svigers', opp på bukken hans og fant ingenting. Lagrene og foringer så ikke ødelagte ut. Ingen problemer på veg ned der heller. : klø : Har kjørt hjem igjen, fortsatt ingen problemer.

Noen ideer? Er det noe på gang som kan bli ødelagt?

MVH

Ernst Haaland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No vet jeg ikke hva du vet og ikke, men jeg skriver no det som at du vet ingenting :)

Hvis differensial sperren bak slås på så lyser abs for det blir koblet ut, bakakslelen blir stiv og derfor rykker det veldig i sving ( dette er og en måte å sjekke at den faktisk er i orden på)

Regner med du vet om knappen du har mellom setene ;) pæren på denne kan være røket og da kan du eller noen ha vert borti den uten at den lyser, den slår seg av automatisk når farten passerer 25km/t.

Den blir koblet ut og inn med vakuum, er en liten "arm" som skyver en stang inn i kardangen bak, burde finne den greit på bukk, kan jo sjekke om den kan være litt treg eller sprekk i slanger etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det bekrefter nok teorien vi fant ut. Enter har jeg eller min 3'åring trykket på knappen ja. Tusen takk for info.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.