#1 Skrevet September 13, 2011 (endret) Bilen min stoppet i sta, mistenker bensinpumpen siden jeg ikke hører noe til den. Hvor sitter den på en A4 B5 avant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2011 Bilen min stoppet i sta, mistenker bensinpumpen siden jeg ikke hører noe til den. Hvor sitter den på en A4 B5 avant? tror den sitter under baksetet på passasjer siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2011 tror den sitter under baksetet på passasjer siden Jeg tok opp puta og tittet. Ser den ikke der, er den i bagasjerommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2011 Jeg tok opp puta og tittet. Ser den ikke der, er den i bagasjerommet? ingen sorte runde deksler under der?kan kanskje ligge langt inne i bagasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2011 Den sitter under et rundt lokk som sitter i tre skruer (?) under gulvstrekket innerst i bakasjerummet til høyre inn mot stolene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2011 Den sitter under et rundt lokk som sitter i tre skruer (?) under gulvstrekket innerst i bakasjerummet til høyre inn mot stolene Takker. Denne burde høres godt når den går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2011 Hørte ikke min så godt.. Men du burde vel høre den når du har fått av det lokket vil jeg tro. Mål om du har 12v på pumpa, for hender releet fjusker også. Men vær forsiktig, gnist + bensin = 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2011 den høres veldig godt hvis den virker..når jeg pleier å sjekke bensinpumper bruker jeg som regel bare et røykvarsler 9v batteri for å slippe å styre med tilkobling av 12v feks.. ps...bensinpumper ryker lett på audi.jeg er på min andre allerede på 2 år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2011 den høres veldig godt hvis den virker..når jeg pleier å sjekke bensinpumper bruker jeg som regel bare et røykvarsler 9v batteri for å slippe å styre med tilkobling av 12v feks.. ps...bensinpumper ryker lett på audi.jeg er på min andre allerede på 2 år Ok, skal en tur på skroten i morra å handle en der. Håper det er der feilen ligger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2011 det kan være at bensinpumpa di passer flere vag varianter så det ville jeg sjekket.når jeg kjøpte min så fant jeg ut at den passet utrolig mange audier og vw og lett kunne funnet en billig på finn.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2011 det kan være at bensinpumpa di passer flere vag varianter så det ville jeg sjekket.når jeg kjøpte min så fant jeg ut at den passet utrolig mange audier og vw og lett kunne funnet en billig på finn.no Sjekket fort på NBS, så jeg ser at det er den samme pumpa i alle A4 B5 motorer.(bensin) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 13, 2011 (endret) Sjekket fort på NBS, så jeg ser at det er den samme pumpa i alle A4 B5 motorer.(bensin) Nei det er ikke samme pumper på alle B5 modellene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2011 Nei det er ikke samme pumper på alle B5 modellene. Å? Utdyp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2011 1.6 og rs4 har neppe samme pumpe.. tror kanskje det er annen tank/pumpe på quattro uten at jeg er helt 100% sikker på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2011 (endret) Nå er pumpa skiftet, og bilen går som normalt igjen. Tok noen bilder undreveis som jeg legger ut etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 14, 2011 (endret) Ifølge Norskbildelsenter, så er det samme pumpe i 2wd og 4wd og med disse motorene: Passer til biler med motor 1.6 100hk AHL+ADP 1.8 20V 125hk ADR+APT+ARG motor 1.8T 20V 150hk AEB+APU+ANB+AWT+ARKmotor 2,4 V6 163hk AJG+APZ motor 2,4 V6 165hk AGA+AML+ARJ+APS motor 2.6 V6 150hk ABC motor 2.8 V6 174hk AAH motor 2.8 V6 193hk ACK+ALG+APR+AQD+AMXmotor Her kommer det noen bilder, pumpen sitter under gulvteppet i bagasjerommet, for å få ut teppet må du fjerne disse: Da du har fått ut teppet, finner du dette: Under det lokket finner du et lokk til som du skrur ut med tre stjerneskruer: Der ser du lokket til pumpa. Der kobler du fra bensinslangene og kontakten. Deretter skrur du opp "plastmutteren" som holder pumpa på plass, denne brukte jeg en liten hammer og skrutrekker på: Da du har fått av mutteren løfter du toppen på pumpa opp, og kobler fra kontakten til tankfølern og returslangen. Så må du ta tak i selve pumpa som sitter nede i tanken, den skal vris mot klokka, den sitter ganske hardt. Da du har fått løsnet den nede i tanken løfter du den opp. Den skal da se slik ut: Så er det bare å montere det sammen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 14, 2011 Aha...Da er det bare 1.8T TQS(AJL) motoren som har anna pumpe ser det ut som. Jeg bytta over ei pumpe fra 96 mod 1.8T og den passa ikke heilt i selve plast huset.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 14, 2011 Mener A4 1,8TS bruker bensinpumpa til s4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 21, 2011 Aha...Da er det bare 1.8T TQS(AJL) motoren som har anna pumpe ser det ut som.Jeg bytta over ei pumpe fra 96 mod 1.8T og den passa ikke heilt i selve plast huset.. Vil dette si at pumpa fra Aeb (150hk) ikke passer? Jeg bestillte meg ei pumpe fra ebay igår som skulle gå til alle utgavene av a4 stod det. Og når jeg sjekket delenummeret på mekonomen var det samme delenr på min bil og på en med aeb motor: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 21, 2011 Vil dette si at pumpa fra Aeb (150hk) ikke passer?Jeg bestillte meg ei pumpe fra ebay igår som skulle gå til alle utgavene av a4 stod det. Og når jeg sjekket delenummeret på mekonomen var det samme delenr på min bil og på en med aeb motor: bh : Bare åpne lokket ned til pumpa, så ser du delenummer på den du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 20, 2012 Hvordan i alle dager fikk du løs pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 20, 2012 når du ser pumpa så ser du en svart sirkel-greie rundt pumpa. det er en stor mutter. vis du ikke får den av med henda. ta en liten trekloss eller lignende og slå med den med en hammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...