Resultat av hjulstillingskontroll

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bilen inne hos NAF i dag for hjulstillingskontroll. Tok kontrollen pga alle fire dekkene har slitt innerkant. Jeg kjører på 19" felger og Nakang dekk i dim 235/35/19. Har kjørt 2 sesonger på dekkene (tilsvarende 22000km kan jeg tenke meg) og de er slitt ned til kordene i innerkant.

 

Teknikeren fikk ikke juster camber eller spissing bak da boltene var rustet fast, og camberen framme ville han ikke justere pga det innebar å løsne traversen. Camberen er utenfor spesifikasjoner, men er det nok til at jeg bør gjøre noe med det? Eller er det Nakang dekkene som rett og slett er for dårlig?

 

For øvrig føler jeg meg litt lurt etter kontrollen. Betalt 1600,- for å konstantere at camberen er feil, men ikke fått rettet det : bh : Jeg viste jo at camberen var feil FØR jeg leverte bilen inn!

hjulstilling.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du sier jo selv at teknikeren ikke fikk justert camber pga at boltene var rustet fast....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettersom han tidlig i kontrollen merker att det er umulig vil jeg nå si att det er litt frekt å ta fullpris uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For øvrig føler jeg meg litt lurt etter kontrollen. Betalt 1600,- for å konstantere at camberen er feil, men ikke fått rettet det : bh : Jeg viste jo at camberen var feil FØR jeg leverte bilen inn!

 

Jeg forstår deg godt men veldig mange (håper de aller fleste) informerer om at boltene må være løsnet før du kommer til hjulstillingskontroll og evt justering av hjulvinklene.

 

Hele jobben med hensyn til traversen og løsne boltene sammen med justering krever også at det blir satt av tid på verkstedet, totalsummen kan bli drøy ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte time til hjulstillingskontroll og justering. Ble for øvrig ikke informert om at boltene måtte være løsnet før den ble levert inn. Greit nok at boltene er rustet fast, men da mener jeg at jeg ikke har fått levert den tjenesten jeg bestilte og bør derfor ikke betale full pris.

 

Nå startet jeg ikke denne tråde for å syte på hverken NAF sin kompetanse eller pris, det ble bare tatt med for å lufte litt frustrasjon :o Jeg håper noen kan se på resultat av kontrollen og tolke tallene. Er camberen så mye utenfor spesifikasjoner at jeg bør uroe meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minimum og maximum mål står på skjemaet ditt, du kan også ta en titt på vedlagt skjema (hvis jeg har lagt inn rett motorcode og understells id da) :)

DK93217.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte time til hjulstillingskontroll og justering. Ble for øvrig ikke informert om at boltene måtte være løsnet før den ble levert inn. Greit nok at boltene er rustet fast, men da mener jeg at jeg ikke har fått levert den tjenesten jeg bestilte og bør derfor ikke betale full pris.

 

Nå startet jeg ikke denne tråde for å syte på hverken NAF sin kompetanse eller pris, det ble bare tatt med for å lufte litt frustrasjon :o Jeg håper noen kan se på resultat av kontrollen og tolke tallene. Er camberen så mye utenfor spesifikasjoner at jeg bør uroe meg?

 

Her må jeg si meg helt enig med deg. Om du har bestillt time til kontroll, med justering, og fått fastpris på jobben, så får de omså bruke hele dagen på og justere. Har de solgt en tjeneste, skal de levere også. Uavhengig av om boltene er rustet fast eller ikke.

 

Og hvilken unnskyldning er det at man må løsne hele traversen for og ta cambern fremme? Forbanna tulle unnskyldning. De har da vel trykkluftverktøy og noen bryte spaker på et verksted. Er slik det skal justeres, og da må man forvente at det blir justert når det er tjenesten man har kjøpt.

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha klaget. Dette holder ikke mål.

Og hadde kontrolløren sjekket for rustne bolter først, så hadde han sprayet de, og latt bilen stå noen timer, og gjort annet arbeid i mellom tiden før han hadde begynt på bilen i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1600 er vel for selve kontrollen! Så kommer justeringer i tillegg, er i hvertfall slik jeg har fått høre når jeg har vært å hørt på pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.