Feilvarsel "Bremseklosser" ved skarp høyresving - A3 8P

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører en litt skarp sving til høyre, som ut av en rundkjøring, så piper det og "Breaking Pads" popper opp i kjøre computeren.. Jeg stopper bilen og skrur av motoren, skrur den på igjen og det tegnet for bremser er borte.. Dette gjentar seg hver gang det kommer en skarp høyresving, hva i alledager kan problemet være? :confused:

Tok av dekket på venstresiden og så på bremsene men ble ikke noe stort klokere av det.. Når jeg bremser vanlig så kommer det ikke noen markant lyd : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje kontakt feil på sensorne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste feil:P trekker tilbake utsagnet mitt:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan gjøres?

Det skal nevnes at det ikke skjer når jeg svinger til venstre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hva dette kan være? :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være dårlig kontakt i ledningen til bremseklossene. Dersom du f.eks fremprovoserer denne feilen vil den stå til bilen tar en ny "Diagnose-sjekk" ved tenning av og på.

Ville sjekket ledningene. Ved brudd vil disse gi beskjed om klossene er utslitt og må byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, Takk for informasjonen :) Har snakket med Arve så han skulle hjelpe meg .. Tør rett og slett ikke ordne med det selv grunnet veldig svakt mekanisk grunnlag :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, så hadde du helt rett Espen! En erfaring rikere til neste gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ikke noe problem :D hyggelig at folk vil hjelpe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.