Anbefalte innlegg

Jeg monterte KW V2 på bilen her om dagen, og på fjærbeinet foran så sitter det jo 2 stk fjærer. Den øverste fjæra sitter ikke skikkelig fast, altså den sitter ikke i skikkelig spenn.

Når jeg da svinger på rattet mer enn enn 180 grader så hender det at den flytter seg et lite hakk i retningen jeg svinger og lager en klunkelyd som er forbanna irriterende. Den blir på en måte med rundt når jeg svinger. Det er kun snakk om veldig lite, men lyden er som sagt veldig irriterende, og det skal jo heller ikke være sånn.

What to do? Hvorfor sitter den ikke ordentlig i spenn?

Noen som har vært borti det samme problemet, at den øverste fjæra vrir seg litt rundt på fjærbeinet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti denne tematikken når jeg har kjørt uten hjelpefjærer eller skrudd ned for mye foran;). Skrur du opp en tanke blir det tilstrekkelig spenn.

Kom på en ting til: Om man drar til toppmutteren på styrelageret for mye vil øvre fjærskål kunne følge med rundt når man svinger. Da blir på et eller annet tidspunkt også fjæra med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg synes absolutt ikke jeg har skrudd ned mye foran nå. Det er igjen mange mange cm med gjenger, og jeg skal jo minst 2-3 cm lavere når jeg får på riktige hjul.

Toppmutteren på styrelageret? Hvor sitter den?

Tusen hjertelig takk for hjelp så langt! :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig - hva slags middel kan jeg spraye på gjengene når jeg skal vaske dem. Tenkte å smøre dem inn med kobberfett før vinteren kommer og saltet begynner å gnage på alt som er..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, forresten.. Jeg hadde visst bare stramma justeringsskruen for hardt slik at den fulgte med fjørbeinet rundt når jeg svingte. Dette gjorde at selve fjæra også roterte sammen med selve fjærbeinet.

Litt rar patent synes jeg, men KW er jo kjent for god kvalitet, så da skal det vel være sånn at justeringsskruen ikke skal sitte bom fast da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.