Audi S4 2.2tq Avant RWD -> 4x4?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i en 1993 S4 med RWD, der de har sveiset senterdiff og tatt av akslinger foran. Er det mulig å bare få tak i akslingene foran å montere for å få tilbake den 4x4'n? Savner allerede quattroen etter 2 dager:\

 

Hvordan vil bilen bli å kjøre med quattro når senterdiff er sveiser?:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alternativt så er det bare å bytte girkasse og montere på stikkasklinger og du har en helt ordinær quattro igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, "bare" å bytte er det nok ikke da det medfører mye ekstrakostnader som jeg ikke hadde tenkt å bruke på denne S4'n. Derfor lurte jeg på om den bare skulle være bakhjulstrekker eller om den skulle inn i quattro varmen igjen:) Den slipper fryktelig fort med rwd så er litt kjedelig å få hjulspinn så fort man får skikkelig trykk:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å skaffe en usveiset 01e senterdiff og montere akslinger igjen det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ikke mulig å montere akslinger slik det er nå? Tenker at det må vel være mulig å gjøre noe her uten å måtte demontere hele understellet og bytte deler til flere tusen?:\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har akslingene eller? jeg har ett sett liggende, men må nesten ha delenummeret på de så jeg er sikker på at det er rette jeg har, de er vel ikke lik foran og bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på akslingene evt? Jeg må nesten sjekke opp hvilke akslinger det er , er til UFO bremser men det skal ikke ha noe å si. Jeg har ikke disse akslingene skjønner du:\ Send meg en PM Christian:)

 

Vil det være noen forskjell å kjøre med sperret senterdiff kontra åpen? Er vel bare når sperra bak slås på at jeg kanskje får full sperre på alt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se om jeg finner noe delenummer på de eller om det er helt vekk, kan ta bilde og mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se, jeg har to som er helt like med delenummer 443 407 331D (noen som kan sjekke dette nummeret)

De er i veldig bra stand men den ene har mansjetten på ytre drivledd røket på så den må byttes.

Så har jeg en til men den mangler indre drivledd, fant ikke noe delenummer på den i farten (for det stod jo seff på indre drivledd) ytre mansjetten er røket på den og - mulig dette er andre siden,isåfall må indre drivledd flyttes over hvis det går.

Håper noen som har syslet litt med drivakslinger leser dette og kan hjelpe med hva som går og ikke.

Tok bilde og men orker ikke laste opp hvis det viser seg at de ikke kan brukes på din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare monter akslingene du...

 

Er vel greit at noen varsler om konsekvensene av å kjøre med sveist mellomdiff!

 

Hvis du blokkerer begge framhjulene ved bremsing, vil du også blokkere ett av hjulene bak. Dette gir deg en ganske nysgjerrig bakende ala 86mod 100 2.3cs med doble sperrer (ved kjøring på hakk 1, mellomaksling låst), eller en gammel amerikaner uten reduksjonventil på bremsene.

 

Er ganske kult å kjøre med låst mellomdiff uten ABS på vinteren når man skal slædde (bremse bilen inn i sleng osv), men ikke så kult ellers.

 

Hvis jeg har skrevet noe feil, blir det vel påpekt ganske fort, pluss at jeg blir sikkert kalt en uviten dust :P Håper dette hjalp i avgjørelsen. Vil også si at Audi og RWD skurrer i mine ører ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.