#1 Skrevet September 14, 2011 Jeg kjører en A4 tdiQ med 6-trinns tiptronic og 3,0 tdi, og begynner å fundere på om jeg skal selge bilen eller kjøre den til det ringes inn til gravøl. Den har rullet 148 000 km nå, og jeg har hatt bilen i snart 3,5 år og kjørt den nesten uten et feilslag ca 60' km. Uten tvil den beste bilen jeg har hatt noen gang. Skal jeg kjøre på den nye 150' km så regner jeg nesten med at kassa tar kvelden underveis til de 300' km, rett og slett for at jeg ikke har den helt store tiltroen på holdbarhet på slike automatkasser. Spørsmål: Hva må man beregne i kostnader på en overhaling på den "billige" måten - altså et eller annet alternativ til å sette bilen inn på Møller som ser sitt snitt til å flå meg (igjen.. - har kjørt 2,5 tdi tidligere: haha Og hva må man beregne hos nevnte instans etter at komiteen der i gården har rundet av oppover? Noen erfaringer, tips eller synspunkter på ovennevnte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2011 ser ikke noe poeng i overhaling nå som den fungerer, men det som er bankers er å gi kassen en skikkelig flushing av ny olje og bytte filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2011 Jeg kjører en A4 tdiQ med 6-trinns tiptronic og 3,0 tdi, og begynner å fundere på om jeg skal selge bilen eller kjøre den til det ringes inn til gravøl. Den har rullet 148 000 km nå, og jeg har hatt bilen i snart 3,5 år og kjørt den nesten uten et feilslag ca 60' km. Uten tvil den beste bilen jeg har hatt noen gang. Skal jeg kjøre på den nye 150' km så regner jeg nesten med at kassa tar kvelden underveis til de 300' km, rett og slett for at jeg ikke har den helt store tiltroen på holdbarhet på slike automatkasser. Spørsmål: Hva må man beregne i kostnader på en overhaling på den "billige" måten - altså et eller annet alternativ til å sette bilen inn på Møller som ser sitt snitt til å flå meg (igjen.. - har kjørt 2,5 tdi tidligere: haha Og hva må man beregne hos nevnte instans etter at komiteen der i gården har rundet av oppover? Noen erfaringer, tips eller synspunkter på ovennevnte? sjekk poleen tråden her inne.der er det masse info om overhaling av tip kasser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2011 sjekk poleen tråden her inne.der er det masse info om overhaling av tip kasser Hmmm - mener du alternativ Polen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2011 Han mener nok det ja. Men er ikke sånn at girkassa plutselig går fra strøken til død, den blir merkbart dårlig før den ryker. Typisk det begynner å vibrere i bilen ved lavt turtall (12-1400). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2011 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186328 Sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2011 Men hvis bilen din har gått 148K, så bør du ta et olje og filter skift på den:) Det har den bare godt av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2011 Ingen vits i overhale noe som er i orden, men som overnevnt her så er det lurt med oljeskift på den. Vedlikehold på kassa er viktig i forhold til levetid. Audi's longlife politikk må du bare glemme, bytt olje/filter du så går det nok bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 15, 2011 Nå spør han jo ikke om han skal overhale kassen nå, men hvor mye det vil koste hvis kassen ryker. Noe som er svært sannsynlig før bilen er kjørt 300.000km. Dette for å ha ett "vedlikeholdsbudsjett"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 15, 2011 Overhale tiptronic kasse koster rundt 30.000kr Se rats.no --> http://www.rats.no/gear_Vag.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 15, 2011 Overhale tiptronic kasse koster rundt 30.000kr Se rats.no --> http://www.rats.no/gear_Vag.html Det er eksklusiv jobb med å få den ut og inn. Sent from my Desire HD using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 15, 2011 (endret) Regnet med det, derfor jeg la med linken Får også forsterket kasse som skal tåle rundt 400Hk (om jeg ikke husker feil) fra statene. Kommer også på rundt 30.000Kr + jobb med dagens dollarkurs... Er en tråd her inne med link til det firmaet her på forumet en plass... Edit: Fant tråden. Hei, IPT Performance i USA driver å bygger gearkasser til audi omtrent dobbelt så sterke som originalt, jeg var i kontakt med de da jeg lurte på å chippe. De kunne levere spesialbygd gearkasse til 2,5 tdi som skulle tåle over 400hk og 6-700nm.. De bygger holdbare kasser til 2,7T som er trimmet vanvittig.. Er vel den eneste plassen jeg har funnet som faktisk virker seriøse og kan oppgradere kassene slik at man kan chippe slik man ønsker uten å være redd for gearkasse havari. Sjekk ut link: http://www.importperformancetrans.co...agonauto.shtml hentet fra : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=159106&highlight=rats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 15, 2011 TEO Motor i Polen tok vel ca 12000,- nok for overhaling av kasse inkl bytte av forsterket converter når en bekjent var nede med sin soreke Audi med V8 i sommer.. Så 20 k med tur/hotell samt fyll og fanteri Så det er bare å kjøre 150k km til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 15, 2011 150.000Km er da ingen ting. Min har snart rundet 270.000Km hehe med kunn ett oljebytte da jeg tok over bilen i vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...