Instrument belysning audi 80

Anbefalte innlegg

Heisann

Hvordan kommer jeg til for og bytte pærer i instrument belysning + bryterene til varmeapparatet på en audi 80?

Har også en rar "dings" ved siden av tåkelys bryteren som jeg lurer på om dere vet hva er. legger ved ett par bilder av den.

DSC_0119.jpg

DSC_0120.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak rattet, på oversiden, så har du et sort deksel som må av. Det holdes av 2 stjerneskruer i underkant. Når du har tatt av det dekslet, ser du 2 nye stjerneskruer som holder instrumentet på plass. Fjern de, så er det bare å vippe ut instrumentet og koble fra ledningene.

Det på bildet kan se ut som en ettermontert startsperre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dingsen på bildet ligger ledningene bare løst fra i dashen. så har nok ikke vært i bruk på leeeeeenge vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dingsen er en ekstra montert bryter, er ikke originalt.

Når det gjelder instrumentbelysningen og demontering av instrumentpanel så har jeg beskrevet det (med bilder) i linken under.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-b3-b4-c3-c4.html

Pærene er av typen på bildet under, 12V/1,1W

2473mfx6.jpg

For å skifte pærene for belysning rundt kontrollerene til varmeapparatet så trekker du alle de tre vriderene rett ut. Bak de to ytterste vriderene er det to skruer som du skrur ut og så tar av hele dekselet. Da ser du tre pærer, er de uten metallsokkel. Trekkes rett ut og nye settes inn. Pærene er av typen Wedge T5 (12V/1,2W) som på bildet under.

NEW-Wedge-bulb-lamp-12v-2w-T5-B147.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dingsen tipper jeg er en gammeldags startsperre, fra tiden før det ble integrert i nøkkelen. Hadde sånn på en Audi Cab jeg eide. Man måtte holde den elektroniske "nøkkelen" i mottageren i et par sekunder, slik at varsellampen slukket, før man kunne starte motoren. Den i Cabrioen min var fra Votex, dvs. original VW/Audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.